Diferencies ente revisiones de «Uxo»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 5 años
m
cambéu de nomes de reis a -u
m
m (cambéu de nomes de reis a -u)
Del asentamientu romanu n'Uxo, esisten trés exemplos que lo demuestren, y que s'alcuentren nel [[Muséu Arqueolóxicu d'Asturies]]. Son unes inscripciones feches na piedra, una d'elles dedicada al Nimmedo Seddiago, presumiblemente dios ástur y que ta firmada por Cayu Sulpiciu l'Africanu por devolver con vida al so sobrín Cayu Sulpiciu Úrsulu. La otra ta dedicada a Luciu Severu Corona y a la so muyer Octavia y la tercera cuéntanos ónde llegó Cayu Sulpiciu Úrsulu perteneciente a los Synmschiari, exércitu astur a les órdenes de Roma. Esti personaxe, según la inscripción de la llápida, llegó a ser Prefectu de los Symmachiari na guerra de Dacia, Centurión de la Lexón I Minerva Pía y Fiel, Centurión de la Cohorte XII Urbana, Centurión de la Cohorte IV Pretoria, Primo Pilo de la Lexón XVIII y Prefecto de la Lexón III Augusta. Los Symmachiari ástures paez ser que yeren un exércitu regular a les órdenes de Roma.
 
Más tarde, yá nel añu [[860]], el rei [[OrdoñoOrdoñu I]] entrega al Obispu Frominio de Lleón la ilesia de Santa Eulalia. Según diz el pergamín que s'alcuentra na [[Catedral de Lleón]]: ''«...y la iglesia de Sta Eulalia que está fundada in villa Ussio...»'' nome que tien naquella época.
 
Güei conservamos una llápida funeraria na nuestra ilesia que lleva la siguiente inscripción: ''Murió el siervo de Dios, Velasco niño. En la era''