Diferencies ente revisiones de «Llingua (muérganu)»

Contenido eliminado Contenido añadido
m cambéu de nomes de reis a -u
Sin resumen de edición
Llinia 42:
La mucosa especializada llingual ye ricamente irrigada, y la llingua en xeneral ye ampliamente inervada.
Los músculos de la llingua son 17: un impar, el llingual superior y ocho pares que son: el xenioglosu, llingual inferior, hioglosu, estiloglosu, palatoglosu, amigdaloglosu, faringoglosu y transversu.
La inervación ye motora y sensitiva, la motora vien de los nervios hipoglosu (XII nerviu cranial) y glosofarínxeu (IX nerviu cranial) y la sensitiva ta dada polos nervios llingual (rama del mandibular, que a la vez ye rama del trigéminu uo V nerviu cranial), glosofarínxeu (IX) y vagu (X o neumogástricu). La sensación del gustu de los dos tercios anteriores ye conducía po la rama del nerviu facial (VII) y la del terciu posterior, polos nervios glosofaríngeu (IX) y vagu (X). La sensibilidad llingual ta dada pola rama llingual de la división mandibular del trixéminu (V) y los nervios glosofarínxeu (IX) y llarínxeullarinxeu internu (rama del laringeu superior, que a la so vez ye rama del vagu (X o neumogástricu)). La irrigación provien de l'arteria llingual (rama de l'arteria carótida esterna) y de la vena llingual (que drena na vena yugular interna por mediu de la vena tirolinguofaringofacial).
 
La xente suel mostrar la so llingua como signu de despreciu, desaprobación. Esti actu ye mui común en [[neñu|nenos]] y hasta cierta edá, y en determinaos círculos sociales ye la mayor ofensa imaxinable. Sin embargu, na edá adulta suel presentase nun tonu más cordial, dependiendo de si posteriormente se sonríe o non.