Diferencies ente revisiones de «Nacionalismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m anguañu >> anguaño
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- en les + nes )
Llinia 75:
Sicasí, la componente relixosa ye más una etiqueta que la vraera motivación del '''nacionalismu''' dún gurupo. Per exemplu, magar que la mayoría de los [[cabezaleros nacionaliegos irlandeses]] del cabero sieglu foren [[catolicismu|católicos]], demientres el [[sieglu XIX]], y especialmente en el [[sieglu XVIII|XVIII]], munchos cabezaleros nacionaliegos foron protestantes. Los [[nacionaliegos irlandeses]] nun pruñen per siñaleces teolóxiques, sinon per una idegoloxía qu’oleya la [[islla d’Irlanda]] con una visión particular de la [[cultura irlandesa]], que para munchos nacionaliegos encluye al [[catolicismu]] magar que non como elementu predominante. Pa munches naciones obligaes a pruñir escontra l’escardar de l’[[emperialismu]] d’otra [[nación]], el '''nacionalismu''' asociósea la gueta dún ideal de [[lliberdá]].
 
L’[[islam]] opónese dafechu a tó tipu de '''nacionalismu''', [[tribalismu]], [[racismu]] u otra clasificación de la xente nun bancada en lesnes creyencies ermunes. Sicasí, dellos gurupos islámicos puen ser consideráos [[raciegos]] y [[nacionaliegos]] (asina, pa dellos, un puen considerase vraeros [[islam|islámicos]]). La criyación de [[Pakistán]] ye un exemplu de '''nacionalismu relixosu''' de banca islámica en la midía en que tomaba como nación a los [[musulmán|musulmanes]] de la [[India]]. Sicasí, munchos de los sos criyadores -como los del Estáu de [[Israel]]- yeren [[llaicu|llaicos]] y consideraben la pertenencia a una mesma tradición relixosa como elemento xenerador de identidá al marxen de la práutica relixosa en sí. Un exemplu semeyante ye’l de los musulmanes de [[Bosnia]], consideraos como etnia en la antierga [[Yugoslavia]] y que na su mayor parti yeren nun creyentes o nun prauticantes.
 
 
Llinia 81:
=== '''El nacionalismu banal''' ===
 
El '''nacionalismu banal''', conceutualizáu per [[Michael Billig]], ye la forma difusa que toma’l '''nacionalismu''' en lesnes sociedaes contemporáñes, tornándose nún mecanismu omnipresente d’aldar les perceuciones y facer apaecer como natural la identificación ente una [[llingua]], una [[cultura]] y una comunidá política. Seya yá en vezos colleitivos como’l [[deporte]], o en detayes fatos como la utilización de [[bandera|banderes]] pa identificar les [[llingua|llingues]] en lesnes qu’escríbense los ingredientes d’una caxa de cereales, el [[nacionalismo banal]] aviña cotidianamenti los esquemes mentales del '''nacionalismu'''.
 
El '''[[fascismu]]''' ye xeneralmente clasificáu como''' nacionalismu étnicu''', siendo’l casu más estremu d’éstu’l '''[[nacionalsocialismu]]''' de la [[Alemaña]] [[nacionalsocialismu|Nazi]].