Diferencies ente revisiones de «Franquismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m namá namái
m delles correiciones
Llinia 13:
*Antiliberalismu: el franquismu ye un sistema dafechu opuestu a toa clase de llibertá política o social; polo tanto opuestu a la democracia, a la separación de poderes, a que la soberanía nacional more nel pueblu, al "laisser faire", etc.
 
*Autoritarismu: el réxime de Franco intentó introducise y apoderase de tolos aspeutos de la vida nacional y social, porper aciu una serie d'organizaciones de encuadramiento social, dirixíes principalmente pola FET de les JONS.
 
*Antiparlamentarismo: por cuenta de la creencia de Franco de que la democracia lliberal y los partíos políticos causaren la decadencia n'España. Sustitúyese la democracia parlamentaria pola "democracia orgánica", un sistema pseudo-democrático, suxeta, en realidá, a la voluntá de Franco, y caltenida hasta la so muerte.
Llinia 19:
*Anticomunismu: tamién s'oponía por completu al comunismu, y ello ye que a toa ideoloxía d'[[esquierda política|esquierdes]], yá sía la esquierda radical revolucionaria o la burguesía democrática. Dellos lemas del franquismu reflexen esta idea, como «Centinela d'Occidente», xixilando que'l comunismu nun llegara a España nin al restu d'Occidente.
 
*Nacionalcatolicismu: el réxime taba estrechamente rellacionáu cola [[Ilesia Católica]] y bien especialmente col ultramontanismo, espresáu na participación del Opus Dei na represión político-social y los privilexos de los que goció. El clericalismu católicu controlaba en gran midida la sociedá porper aciu la censura, la prensa, el códigu penal, etc. El nacionalcatolicismu foi'l principiu ideolóxicu qu'actuó de soporte pa encontar la depuración que llevóse a cabu pa purgar l'Estáu Republicanu de desafectos escontra los principios del Movimientu, foi especialmente intensa la depuración del Maxisteriu español tres la Guerra Civil Española.
 
*Nacionalismu esencialista y centralismu: opuestu a 1) cualquier tipu de nacionalismu (inclusive al nacionalismu lliberal español) qu'amenacie la unidá de la nación española o ponga en cuestión la esistencia intemporal de la nación y les sos esencies ancestrales y imperecederas (l'idioma, la cultura, la hestoria, la relixón y la raza), y 2) a cualquier forma d'autogobiernu rexonal. Mientres los dos primeres décades de la dictadura prohibióse y escorrió l'usu en públicu d'otres llingües ([[catalán]], [[gallegu]], [[asturianu]], [[eusquera]]), una política de represión que s'anidió a partir de la década de 1960. Coles mesmes, prohibiéronse les banderes y demás símbolos rexonales, sacante los de la nación española, según los modelos franquistes. El centralismu políticu y alministrativu namái toleró como esceiciones el tratu estremáu espacháu a [[Navarra]] y a [[Álava]] como contraprestación pol sofitu brindáu a Franco polos Carlistes mientres la guerra.