Diferencies ente revisiones de «Shaula»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-[[períodu +[[periodu)
m correiciones
Llinia 44:
Shaula apaez visualmente como una [[estrella múltiple]] con trés componentes: '''λ Scorpii A''', de [[magnitú aparente]] +1,62, '''λ Scorpii B''' a una distancia de 42 [[arcsec|segundos d'arcu]], y '''λ Scorpii C''', a una distancia de 95 segundos d'arcu d'A. Desconozse si les componentes B y C tán físicamente acomuñaes a A.
 
Lambda Scorpii A ye, de la mesma, un sistema estelar triple. La componente principal, '''Shaula&nbsp;A''' o '''Shaula&nbsp;Aa''', ta catalogada como una [[subgigantesubxigante]] azul de [[tipu espectral]] B2IV<ref name=SIMBAD>[http://simbad.u-strasbg.fr/simbad/sim-id?Ident=shaula&NbIdent=1&Radius=2&Radius.unit=arcmin&submit=submit+id Lambda Scorpii A] ([[SIMBAD]])</ref> y una temperatura superficial de 25.000&nbsp;[[kelvin|K]]. LaEl so radioradiu ye 6,2 vegaes mayor que [[radiu solar|la solar]] y la so masa equival a unes 11 [[masa solar|mases solares]], parámetros más en concordanza con una estrella de [[secuencia principal]] y non con una subgigantesubxigante.<ref name=JimKaler>[http://www.astro.uiuc.edu/~kaler/sow/shaula.html Shaula (Stars, Jim Kaler)]</ref> Ye amás una [[variable pulsante]] de tipu [[variable Beta Cephei|Beta Cephei]] con dos periodos superpuestos de 0,2137 y 0,1069 díes.
 
'''Shaula B''' orbita cada 2,96 años alredor de la estrella principal, a una separación media real de 5,7 [[unidá astronómica|unidaes astronómiques (ua)]]. Puede considerar una versión menor de Shaula&nbsp;A; el so radiu ye 5,4 vegaes la solar y la so masa ye 8 vegaes la del Sol. Con una temperatura superficial de 21.000&nbsp;K, ye 5.000 vegaes más lluminosa que'l Sol.<ref name=JimKaler />
Llinia 70:
 
[[Categoría:Estrelles]]
[[Categoría:SubgigantesSubxigantes]]
[[Categoría:Estrelles variables]]
[[Categoría:Variables Beta Cephei]]