Diferencies ente revisiones de «Manuel Llaneza»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
'''Manuel Llaneza''' Zapico (1879-1931) foi un sindicalista y políticu socialista asturianu, fundador del [[Sindicato de Obreros Mineros de Asturias]] (SOMA) y alcalde de [[Mieres]].
 
Manuel Llaneza nació’lnació'l [[14 de xineru]] de [[1879]] en Veneros (parroquia de [[Lada]], [[Llangréu]]).
A los dos años treslladóse cola so familia a Barruelo de Santillán, na cuenca minera de [[Provincia de Palencia|Palencia]] y ellí empezó a trabayar a los once años.
 
En [[1902]] vuelve a Asturies y trabaya na mina ''Poca Cosa'' de Mieres, ingresando nel [[PSOE]] un añu más tarde.
Por participar na ''güelgona'' de [[1906]], despidiéronlu del so trabayu y marchó a [[Francia]], onde trabayó de mineru y conoció’lconoció'l sindicalismu francés y belga.
 
En [[1910]] volvió a Mieres y fundó en payares del mesmu añu el Sindicato de Obreros Mineros de Asturias (SOMA), que s’integrós'integró al añu siguiente na [[UGT]]. Desempeñó’lDesempeñó'l cargu de secretariu xeneral d’esti sindicatu prácticamente de forma ininterrumpida hasta que morrió.
 
Tamién foi conceyal del ayuntamientu de Mieres dende [[1911]]. Nes elecciones municipales de 1911 accedio al cargu d’alcalded'alcalde, puestu qu’ocupóqu'ocupó hasta [[1919]].
Tuvo presu por ser ún de los cabezaleros de la fuelga revolucionaria de [[1917]].
En 1920-21 pronuncióse contra l’ingresul'ingresu del PSOE na III internacional (comunista).
 
En 1923 foi elixíu diputáu a Cortes por Asturies, pero sólo llegó a ocupar l’escañul'escañu unos meses, al producise’lproducise'l golpe d’estáud'estáu de [[Primo de Rivera]]. Na dómina de la dictadura, foi ún de los artífices de la política de colaboración cola patronal y hasta col gobiernu, llegando a entrevistase con Primo de Rivera en [[1923]]. Un de los mayores llogros de Llaneza foi la concesión de 25 céntimos por tonelada de carbón, destinada a construyir y caltener un orfanatu mineru. Tamién promovió la construcción de varies Cases del pueblu. Sicasí, esta colaboración recibió una fuerte contestación de les bases y, tres el XII congresu del PSOE de [[1928]] cambió d’orientación y desmarcose de la dictadura.
 
Manuel Llaneza representó a los mineros españoles nel Congresu Internacional de Xinebra de [[1929]]. Un añu más tarde, el [[24 de xineru]] morría, en viéspores de la cayida de la dictadura.
Llinia 19:
 
[[Categoría:Políticos d'Asturies|Llaneza, Manuel]]
[[Categoría:Movimientu Obreru|Llaneza, Manuel]]