Diferencies ente revisiones de «Pitágores»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 2:
{{correxir}}
 
[[Archivu:Pythagoras-Münz.JPG|thumb|Moneda cola semeya de Pitágoras]]'''PitágorasPitágores de Samos''' (aproximadamente [[años 580 edC|582 edC]] - [[años 500 edC|507 edC]], en [[griegu]]: Πυθαγόρας ο Σάμιος) foi un [[filósofo|filósofu]] y matemáticu [[Grecia|griegu]], famosofamosu sobre too pol [[Teorema de Pitágoras|Teorema de Pitágores]].
 
Pitágoras,Pitágores foi nacióñacíu na islla de [[Samos]]. Siendo bien mozomozu viaxó a [[Mesopotamia]] y [[Exiptu]]. A la vuelta a Samos, finó los sos estudios y fundó la so primer escuela durantecuando la tiranía de Polícrates. Problemes políticos obligaron-yobligárenlu a colar pa [[Crotona]] ([[Crotone]]), nel sur d'[[Italia]], au fundó la so segunda escuela. Les doctrines d'esti centru cultural yeren rexíesrexíense por regles estrictes enforma. La so escuela (anque rigurosamenterigorosamente esotérica) taba abierta a homes y muyeres indistintamente, y la conducta discriminatoria taba desaniciada. Los sos estudiantes pertenecíen a estremaes races, relixones y estratos socio-económicos. Tres de ser espulsaos polos pobladores de Crotona, los pitagóricos exiliáronse en [[Tarento]] au fundósese fundó una nueva escuela.
 
La so escuela de pensamientu afirmaba que la estructura del universu yera [[aritmética]] y [[Xeometría|xeométrica]]. Poro, les [[matemátiques]] convirtiéronse nuna disciplina fundamental pa la investigación científica.
 
De la infancia de PitágorasPitágores nunsábese sebien sabe abondopoco. Yera una persona instruídainstruyida, con conocimientos musicales (sabía tocar la lirallira) y lliterarios.
 
PitágorasPitágores ta consideráu l'introductor de pesos y mididesmidíes, descubridor de la teoría musical; el primeru en falar de "teoría" y de "filósofos", en postular el vacíu, en considerar que l'universu yera una obra namái descifrable por medios matemáticos, y que la tierra tien forma esférica.
 
== La lóxica del númberu ==
 
 
Lo primero ye la unidá, que cada cosa depende de que seya una, y esi ye'l principiu del unuún: que cada dalgo seya d'una mena el'l tou de si o un puntopuntu. El cuatro ye'l tránsitu de la superficie a la solidez que representa la pluralidadpluralidá, la suma de 1, 2, 3 y 4 ye la [[década]], que representa l'armonía, cuyoy conteníuque yetien como conteníu la progresión lóxica que lleva a ella, y dende la que reiníciasese reanicia tou movimientu.
 
== La L'ambigüedá pitagórica ==
ConstituidaConstituyida como secta relixosa encargada de velar polos misterios reveladosrevelaos a Pitágoras,Pitágores y xebrada en miembros parcialmente iniciaosaniciaos (los "acusmáticos") y totalmente iniciadosaniciados (los "matemáticos"), el corpus de rigurososrigorosos conocimientos científicos d'esta escuela entemécese con idees místiques y supersticioses populares mui vieyes, vinculaesvenceyes a la maxa numéricanumbérica. Esti tratamientu llitúrxicu xustifica la famosa aberración a los númberos reales irracionales, como [[Númberu π|Pi]] o raíz cuadrada de dos.
 
Dellos escritores cuidancuiden que PitágorasPitágores foi en realidá toa una escuela delde pensamiento,pensamientu y non sólosolo una persona.; Dellosello opinenye dafechutan asina, que dellos aseguren que foron siete personaspersones estremaes.