Diferencies ente revisiones de «James Connolly»

Contenido eliminado Contenido añadido
m idegues --> idees
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{correxir}}
[[Archivu:Connolly.james.jpg|thumb|right|'''James Connolly''']]
'''James Connolly''' ([[1868]]-[[1916]]) foi un líder [[socialismu|socialista]] y [[nacionalismu|nacionalista]] [[Irlanda|irlandés]]. NacióFoi ñacíu n'[[Edimburgu]], fíu de padres emigrantes irlandeses. Dexó la escuela pa trabayar a los once años, y posteriormentemás tarde va convertiríaseconvertise nun de los líderes políticos de la izquierdaesquierda del so tiempu.
 
En [[1892]] yera una figura importante de la Federación Socialista Escocesa, convirtiéndose en secretariu de la mesma en [[1895]]. En [[1896]] dexó l'exércitu y formó'l [[Partíu Republicanu Socialista Irlandés]]. Mientres s'alcontraba en suelu británicubritánico, foi ún de los fundadores del [[Partíu Llaborista Socialista]], que se separtó de la Federación Socialdemócrata en [[1903]]. Yera la manmano derecha de [[James Larkin]] nel sindicatu de trabayadores y tresportistes. En [[1913]] en rempuesta al [[lockout]] d'esi añu, formó l'[[Exércitu de Ciudadanos Irlandeses]], un grupu de trabayadores entrenaos y armaos que lluchaben por defender a los trabayadores y entamaben fuelgues. Tuvo formáu por unes 250 persones. El so obxetivuL'oxetivu caberufinal yera afitaruconsiguir nauna nación irlandesa socialista ya independiente. Nel futuru, l'Exércitu de Ciudadanos Irlandeses seriaacaba siendo una de les bases na formación del [[IRA]].
 
 
Connolly consideraba a la organización de Voluntarios Irlandeses abondo burgueses,burguesa y poco preocupaospreocupada pola independencia económica d'Irlanda. En [[1915]], buscando adoptar una aición decisiva contra les fuerces [[Gran Bretaña|britániques]], taba dimpuestu a adoptar aiciones inmediates. Ello alarmó a los miembros de la Hermandá Republicana Irlandesa, que ficierefixere llabor d'infiltración dientro de los Voluntarios, y planegaba una insurreccióninsurreición en dellos años. Los llídereslíderes de la Hermandá, incluyendo a Tom Clarke y Patrick Pearse, aconceyaron con Connolly p'algamar un alcuerdu. Anque afirmóse que foi secuestráu por ello, esta idea foi refugadarefúgase a posteriori. De toes formes esapareció demientresesapaeció tres díes ensin avisar.
 
En 1916 Connolly yá yera comandante de la Brigada de Dublín, y participó nel Llevantamientu [[Alcíu de Pascua|de Pascua]] contra les fuercies británicasbritániques. Foi gravemente feríufiríu na batalla, y más tarde sedráva ser executáu.
[[Archivu:James_Connolly_-_Dublin_statue.JPG|right|thumb|200px|Monumentu dedicá a James Connolly en Dublin]]
N'Irlanda ye de gran relevancia pola so contribución a la causa nacionalista. De la mesma, el so [[marxismu]] foi analizáu y reivindicáu por distintos pensadores y organizaciones polítiques. La so obra escritoescrita fundamentalmente ta basada n'artículos, y amuesa un pensamientu nel que se pretende xunir el nacionalismu irlandés, el marxismu y el [[cristianismu]].
 
Connolly foi ún de los pocos izquierdistesesquierdistes que s'opusieronopunxeron a la [[Primera Guerra Mundial|Primer Guerra Mundial]], lo cualoque provocó l'odiu de dellos llídereslíderes socialistes d'Europa.
 
Al paecer [[Lenin]] foi un gran almirador de Connolly, anque nunca se conocieronconocieren en persona. Lenin enfrentóse en dalguna de les sos obrasobres a los que consideraben a la rebelión n'Irlanda ''burguesa'', señalando que nun esistíaexistía una revolución pura, y los comunistes debíenhabíen buscar la unidá con otres fuercies sociales.
 
N'[[Escocia]], el so pensamientu influyó a socialistes como [[John Maclean]], tamién interesáu en combinar idees nacionalistes y marxistes, pa lo que creó el'l Partíu Republicanu Obreru Escocés. Les idees de Connolly tamién influyeron n'otros munchos movimientos de lliberación nacional.
 
Anguaño prepárase la película ''Connolly'', sobre esti llíder políticu, dirixía por [[Adrian Dunbar]] y protagonizada por [[Peter Mullan]].