Diferencies ente revisiones de «Fuercia aérea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m organizar planties
m correiciones
Llinia 26:
 
Cabo destacar que por cada [[aeronave]] en serviciu esiste tou un grupu de persones destinaes a operar conducentemente la mesma. Esti grupu inclúi'l [[Pilotu de guerra|piloto]], responsable de l'aeronave cuando esta atópase en vuelu, el personal de [[caltenimientu]], el controladores de [[tránsitu]] [[aéreu]], los encargaos de la [[comunicación]] de la [[aeronave]] col so centru de [[control]] y el [[personal]] [[alministrativu]]. En delles fuerces aérees hai funcionarios responsables de les [[armes nucleares]] estratéxiques y tamién de los [[misiles balísticos intercontinentales]] (ICBM).
Anque xeneralmente los principales dirixentes de les fuerces aérees son pilotos o ex pilotos de les mesmes, la gran mayoría del personal de la fuerza nun lo ye. Delles fuerces aérees operen con [[artillería antiaérea]], [[paracaidistes]], destinaos a la defensa per tierra de les [[bases aérees]], ya inclusive coles sos propies fuerces especiales en tierra, encargaes d'operaciones de [[rescate]], [[vixilancia]] y [[control]] del [[espaciu aéreuaereu]].
 
== Poder aéreuaereu ==
=== Capacidaes militares aeroespaciales ===
Les característiques d'ambiente ya intelixencia dixebren el poder aéreo de les fuerces de mar y tierra. Fecha esta distinción, podemos empezar a definir la función del poder aéreuaereu. Como base de discutiniu, podemos enfocar les capacidaes [[militares]] del poder aéreuaereu. Típicamente, los entusiastes del poder aéreuaereu concentráronse nel potencial de destrucción masiva del poder aéreuaereu, el bombardéu estratéxicu. Sicasí, deben trate sobre'l fondu de toles maneres como fuera usáu nel pasáu, a la lluz de la manera como se defina'l términu.
 
Históricamente, el poder aéreo foi usáu pa llograr proyección, denegación y supervisión. En cuenta de tratar de dar una definición, vamos referinos a estes funciones como capacidaes [[militares]]. Son una terna poderosa cola cual pueden desenvolvese funciones y misiones. Caúna representa un pervalible elementu del poder aéreuaereu que tien de reconocese nel usu de [[aeronaves]].
 
=== Proyección ===
La mayor parte de la teoría del poder aéreuaereu modernu dirixióse a la capacidá de proyección. Nesti contestu, proyección ye l'habilidá de poner fuerza militar nuna localidá dada, a ciertu tiempu. Esta definición intencionalmente ye xeneral. Hai una variedá de métodos pa enfocar el poder militar. El métodu más evidente de la fuerza aéreo ye'l bombardéu. Unu menos evidente pero igualmente importante ye la proyección de fuerces de tierra con una ponte aérea. La movilidá que l'exércitu tien anguaño ye la resultancia de la proyección de fuerza con [[helicópteros]] y aeroplanos de nala fixa. Práctiques comúnmente aceptaes, tales como'l sofitu inmediatu, interdicción y bombardéu estratéxicu, son variaciones d'esta capacidá. L'aspeutu fundamental de la proyección ye poner fuerza militar -comoquier- en cuantía dada y en tiempu y en llugar especificaos.
 
=== Denegación ===
El sociu de la proyección tien de ser la denegación. Esta capacidá implica la denegación de llibertá d'acción al adversariu. Anque la proyección ye puramente ofensiva, la denegación implica un amiestu d'acciones ofensives y defensives. Per una parte, esta capacidá tien l'enclín a ser defensiva tocantes a la prevención d'acciones enemigues. Munchos consideren la [[Batalla d'Inglaterra]] como exemplu clásicu de denegación. Per otra parte, acciones ofensives, tales como les proxectaes al llogru de superioridá aérea, son tamién parte integrante de la denegación. Ciertos elementos de la interdicción y del sofitu aéreuaereu inmediatu pudieren tamién considerase nesta categoría. Col movimientu de tropes y recursos, una ponte aérea puede refugar territoriu o llibertá d'acción a un enemigu.
 
=== Supervisión ===
Posiblemente la más usada y menos considerada capacidá militar del poder aéreuaereu ye la supervisión. A cencielles descrita, la supervisión implica xixilar y curiar p'asegurar fayadiza dirección y control. L'usu d'aviones de reconocencia y de satélites pa reparar desenvolvimientos militares estranxeros y protexer el territoriu propiu, ye una contribución importante y crítica del poder aéreuaereu. Claramente, esta capacidá fai usu del efectu de la visibilidá pa influyir les acciones de gobiernos contrarios. Por casu, la observación per satélites alredor del mundu ye un ingrediente clave nel poder militar de les grandes potencies (Estaos Xuníos d'América, Rusia, China, Xapón y l'Unión Europea) y un componente críticu de la política estranxera. La supervisión puede ser la causa de que dellos gobiernos tengan qu'adoptar un comportamientu distintu - camudar los sos planes militares.
[[Archivu:Radar antenna.jpg|250px|thumb|El radar ye un mediu eficaz pa controlar l'espaciu aéreuaereu.]]
 
=== Aplicación de capacidaes militares ===
Estes capacidaes obren en conciertu pa sofitar misiones específiques del poder aéreuaereu. Les misiones son a cencielles declaraciones d'oxetivos militares que dan la base a les estructures de fuerza. Estos oxetivos pueden llograse exercitando capacidaes militares. En poques palabres, toa misión contién un amiestu d'estes capacidaes. D'ende qu'estes capacidaes establezan los cimientos pa construyir la declaración de misiones y l'estructura de fuerza.
 
En cada misión hai una capacidá qu'apodera ente que les otres executen funciones de sofitu. Namá utilizando toles capacidaes puede completase una misión. Na interdicción, por casu, la proyección ye la capacidá dominante. Sicasí, la denegación ye necesaria pa suprimir les defenses enemigues -pa dexar llibertá de movimientu- y la supervisión ye necesaria pa consiguir información sobre'l [[oxetivu]] y [[evaluar]] el [[ésitu]] de la misión.