Diferencies ente revisiones de «Revolución Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m anguañu >> anguaño
m corr
Llinia 24:
L'españiu revolucionariu siguirá durante xunetu y agostu que finará cola proclamación el [[26 d'agostu]] de 1789 de la Declaración Universal de Derechos de l'Home y el Ciudadanu; qu'aunque nun torga l'esclavitú y nun hai derechos sociales ye un simbolo porque establez una llei penrriba de toos de calter universal.
 
En setiembre medra la tensión, la corte cola pa Paris pola inseguridá de Versalles y nesti momentu ye cuando se funden los clubs (xermenes de lo que güei entendemos por partiospartíos políticos). El gobiernu decide nacionalizar los bienes de la Ilesia, el Rei y los fuxios.
 
Entos finen la primer Constitución d'Europa qu'establez un réxime lliberal, sustentau nel principiu de soberania nacional y qu'intenta finar col centralismu borboinicu dixebrando Francia en 83 partes. Esta constitución dixebra a los ciudadanos ente los activos, elixendo y pudiendose presentase y los ciudadanos pasivos que nun tienen drechos politicos, según el nivel de renta. La Constitución va acompañada de una llexislación lliberal que beneficia a les clases medies: vendese los bienes de la Ilesia, la torga de los gremios y dempués tres d'unes griesques llaborales torgase tamien los sindicatos.