Diferencies ente revisiones de «El Niño»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m corr
Llinia 100:
Resumiendo les conclusiones de quien estudiaron les buelgues dexaes dende fai dellos milenios por eventos climáticos escepcionales en delles zones asitiaes ente la desaguada del [[ríu Piura]], al norte y la de la Quebrada de los Pollinos cerca de [[Tacna]], al estremu sur de Perú.<ref>Estudio Hidrológico - Meteorológico en la Aguada del Pacífico de Perú evaluación y pronóstico del fenómeno El Niño para prevención y mitigación de desastres. Comité Ejecutivo de Reconstrucción. MEF - Lima, noviembre del 1999. Vol.I. Páx. 16-17.</ref>
 
Nun se sabe bien cuálos yeren les condiciones climátiques que reinaben na mariña Peruana antesenantes de la era interglacial actual, llamada [[holocenu]] (que s'estableció dende fai 10 a 15 milenios). El nivel del mar yera de 80 a 120 [[metro|m]] más baxu y la llínea de la vera más alloñada, hasta dellos kilómetros. El autores tán d'alcuerdu en pensar que les condiciones climátiques sobre la mariña peruana yá yeren desérticas o siquier grebes. Dellos investigadores afirmen que los eventos d'El Niño esisten dende fai a lo menos 40.000 años.
 
En partir norte de Perú, reparar un eventu d'El Niño que provoca hinchentes cada 5 ó 10 años. Nel Sur estos eventos son escasos, pero pueden sobrevenir y son de cutiu devastadores.