Diferencies ente revisiones de «Salvador Allende»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-mismu +mesmu)
m corr
Llinia 104:
P'afondar la [[reforma agraria]] siguió utilizándose la llei de reforma agraria d'Eduardo Frei, que tenía dellos vacíos llegales que la Unidad Popular aprovechó al máximo, propiciando la «toma de tierres» polos campesinos, faciendo que la CORA (Corporación de la Reforma Agraria) espropiara los fondos. A finales del añu [[1971]] llevóse a cabu la espropiación de más de dos millones d'hectárees. Estes tomes entamaron a adquirir tintes más y más violentos, polos enfrentamientos ente terratenientes y campesinos. El primer muertu foi Rolando Matus, pequeño agricultor muerto a tiros cuando defendía una propiedá mínima nel sur de Chile contra los que intentaben ocupala pola fuerza. La derecha convirtiólu nun mártir, bautizando col so nome a una de les sos brigaes.
 
El conxelamientu de precios y l'aumentu de sueldos debieron provocar inflación, pero en Chile un 20% de la capacidá productiva taba ociosa, y antesenantes de subir los precios, los comerciantes aprovecharon esa capacidá, xenerando crecimientu económicu. Arriendes d'ello, nel pensamientu de los economistas de la Unidad Popular, les emisiones de dinero teníen un lapsu de tiempu durante'l que nun producíen inflación, al menos momentáneamente. Y funcionó, al menos el primer añu, nel que se dobló el dineru, la inflación foi baxa y el [[Productu Interior Brutu]] medró un 8%.
 
Tamién ayudó a la promoción de la UP que'l poeta nacional [[Pablo Neruda]], militante comunista, obtuviera el [[Premiu Nobel de Lliteratura]] esi mesmu añu.
Llinia 146:
Para enfrentar el desabastecimientu, el Gobiernu creó les Xuntes d'Abastecimientu y Precios, que seríen otru factor de discordia ente «los momios» (descalificativu aplicáu a los miembros de la derecha) y «los upelientos» (descalificativu aplicáu a los partidarios del Gobiernu), acusándose a les Xuntes de favorecer los negocios gubernamentales y perxudicar a los independientes o opositores.
 
La resistencia gremial tornóse más fuerte, col sofitu de la prensa opositora qu'atacaron al Gobiernu. Destacaron titulares como: «MIRicones atacaron a mujeres»''; «¡Allendista! Asesinó a otro camionero»''; «Nunca antesenantes un presidente contó con tanto fervor popular unido en un solo grito: ¡Que se vaya!», etc.
 
Por su parte la prensa izquierdista tampoco se quedó atrás, aprovechando cualquier cosa pa desacreditar a los sos rivales (por exemplu, escribir ''Pe-Ene'' en llugar de ''PN'', «Frei, espía de los EE.UU.»; «¡Chúpense esta, momios!»; «Senado ampara a ladrones de alimento», etc.
Llinia 162:
En marzu de 1973 tuvieron llugar les eleiciones parlamentaries. La oposición, amestada na CODE (Confederación de la Democracia) naguaba por obtener dos tercios del Congresu. Si lo algamaba, podría emitir una acusación constitucional contra Allende y destituilu de la presidencia. Pero la UP algamó'l 43,3% de los votos y la CODE el 55%.
 
Allende, buscando una solución a la crisis, intentó un acercamientu cola DC. El primer intentu foi col proyectu de reforma constitucional Hamilton-Fuentealba que foi vetáu pol Executivu. AntesEnantes de que'l Parlamentu respondiese al vetu, tuvieron llugar una riestra de conversaciones ente'l Gobiernu y la DC pa facer aprobar la reforma, de tal forma que'l trespasu de les empreses al «área social» de la economía, fuera lleal y pacíficu. La piedra de tope yera qu'habría que devolver les empreses tomaes illegalmente o de forma llegalmente duldosa.
 
L'acuerdu nun se concretó debido a la oposición del PS, pol contrario, el Partíu Comunista, trabayó pol entendimientu.
Llinia 202:
La Cadena Democrática, formada poles radios Minería y Agricultura, emitió la primera proclama militar. Allende debía facer entrega inmediata del so cargu a la Xunta de Gobiernu, integrada polos xefes supremos de les Fueres Armaes: Pinochet, Leigh, Merino y Mendoza.
 
Diose-y tamién al presidente un ultimátum: si La Moneda nun yera desaloxada antesenantes de les 11:00 h, sería atacada per tierra y aire. L'ambiente na Moneda yera murniu, lo peor que podía ocurrir-yos taba pasando. Carabineros retira les tanquetes y al personal apostáu frente ella.
 
Los militares contactaron cola Moneda y propusieron-y sacalu del país, pero Allende rechazó la propuesta.