Diferencies ente revisiones de «Samurái»

Contenido eliminado Contenido añadido
m delles correiciones
m corr
Llinia 61:
Tradicionalmente’l fíu del samurái yera sometíu a una disciplina perestricta. Darréu lu quitaben del cuellu la madre, y primero de vistir el so primer pantalón ya lu tornaben lo más posible de los cariños y lu enseñaben a reprimir los impulsos de ciñu de la infancia. Tou placer ociosu taba mui bien midíu y la comodidá esterrada, resalvando’l casu de malura. Asina, de magar yera quien a falar, amenábenlu a considerar el deber como la única guía de la so esistencia, l’autocontrol como la primera regla de conducta, el sufrimientu y la muerte como accidentes ensin importancia dende’l puntu de vista individual.
 
Esta educación austera tovía tenía requisitos muncho más estrictos, cola sida de desendolcar una impasibilidá ensembre que’l neñu nun debía abandonar enxamás nun siendo na intimidá llariega. Estos rapacinos avezábenlos a la vista del sangre al obligalos a presenciar les execuciones. Nun teníen qu’amosar emoción dala. Cuando volvíen pa casa obligábenlos a manxar un gran platu d’arroz que taba tiñíu de color sangre per aciu d’un zume de ciruela tratao, pa que reprimieren cualesquier sentimientu secretu de tarrecimientu. Imponíen-yos pruebes entá más penoses, inclusive a los más pequeños. Por casuexemplu obligábenlos a dir solos, a media nueche, a los llugares de supliciu, y a volver cola cabeza d’un condenáu pa demostrar la so valentía. N’efeutu, la llercia a los muertos teníase por tan despreciable per parte d’un samurái como a los vivos. El xoven samurái tenía qu’aprender a protexese contra tolos mieos. En toes estes pruebes yera precisu’l más perfeutu dominiu de sí mesmu. Denguna fanfarronada diba tolerase más que’l más pequeñu signu de cobardía.
[[Archivu:Satsuma-samurai-during-boshin-war-period.jpg|left|thumb|Semeya pintada de samuráis del clan Satsuma nel periodu de la Guerra Boxin, haza 1867.]]
Al medrar, al neñu teníen que basta-y como distraición los exercicios físicos que, bien aína y pal restu la so vida, preparaben a un samurái pa la guerra: [[Kenjutsu]] (arte del sable), [[Jujutsu]] (llucha), Bajutsu (equitación), [[Kyudo|Kyujutsu]] (tiru con arcu). Escoyíen-y collacios ente los fíos de los sirvientes, mayores qu’ellos y seleicionaos pola so habilidá na prautica de les [[artes marciales]]. La so xinta, anque abondo, nun yera mui refinao; la so vistimienta yera llixero y malo, nun siendo nes ceremonies más importantes. Cuando estudiaba, n’iviernu, si aportaba que tenía les manes tan fríes que nun yera quien a remanar el pincel, mandábenlu somorguiase n’agua xelao pa recobrar la circulación. Si’l xelu-y entumía los pies, obligábenlu a correr na nieve. Pero entá yera más duru l’entrenamientu militar mesmu: el neñu aprendía aína que la pequeña espada que llevaba al cintu nun taba d’adornu nin yera un xuguete.
 
Pa la educación relixosa, al xoven samurái deprendíenlu a adorar a los antiguos dioses y a los espíritos de los sos antepasaos. Catequizábenlu na fe y filosofía budistes y enseñáben-y la ética china. Esto yera porque un clan, familia o [[koryu]] (escuela d’artes marciales) concretos tendíen a una visión [[Shinto|sintoísta]], o [[Budismu|budista]], o bien [[Confucionismu|confucianista]]. Por casuexemplu la [[Tenshin Shoden Katori Shinto Ryu]] inclínase al sintoísmu, mientres que la [[Hyoho Niten Ichi Ryu]] abre’l so testu más importante, el [[Llibru de los Cinco Aniellos]], con un ruegu a una deidá budista, col aquel de que si ye verdá qu’hai qu’adorar a los dioses, non necesariamente hai qu’esperar d’ellos la victoria.
 
Pasu ente pasu, al pasar de la infancia a l’adolescencia, el control al que taba sometíu diba amenorgando. Permitíen-y más llibertá p’actuar a los sos deleres, na seguranza de que nun diben pasar a perdona-y el más mínimu error, qu’había pesa-y tola vida una ofiensa grave, y qu’un afeamientu ameritáu yera más d’aborrecer que la mesma muerte.