Diferencies ente revisiones de «Texas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m corr
Llinia 55:
Texas xunióse a los Estaos Confederaos d'América en [[1861]] en contra de la voluntá del gobernador [[Samuel Houston]], por cuenta de que yera un estáu [[esclavista]] y polo tanto foi unu de los once estaos rebalbos que se dixebraron de la Unión. Mientres la [[Guerra Civil Estadounidense]], los reximientos texanos atacaron ensin ésitu'l territoriu de [[Nuevu México]] y más tarde fueron ganaos por una invasión federal procedente de [[Colorado]].
 
Dempués de la guerra, Texas foi sometíu a la llei marcial federal pa imponer la [[Reconstrucción (Estaos Xuníos)|Reconstrucción]]. Sicasí, tolos esfuerzos federales p'asegurar los derechos llegales de los negros, antesenantes esclavizados, fracasaron, y los texanos anglosaxones asesinaron a munchos de los negros qu'intentaron entamase políticamente. Como otros estaos del sur de EE.XX., Texas fixo un estáu apoderáu por completu pol partíu demócrata.
 
Dende la década de 1930, Texas xubió n'importancia por causa del descubrimientu y esplotación del [[petroleu]]. La población creció a saltos por causa de la inmigración d'otros estaos y tamién la llegada de munchos [[inmigrantes]] de [[México]] y otros países hispanofalantes. Esti aumentu de poder políticu y económicu dio un importante papel a texanos como [[Lyndon Johnson]] y [[George W. Bush]], el que sirvieron como presidentes de los EE.XX. Dende la presidencia de [[Richard Nixon]], la dominación demócrata de Texas cesó, y empezó un movimientu republicanu hasta güei, siendo na actualidá'l centru del poder republicanu nos EE.XX.