Diferencies ente revisiones de «Guatemala»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m correiciones
Llinia 45:
}}
 
'''Guatemala''' (del [[náhuatl]]: ''Cuauhtemallan'': "Territoriu de munchos árboles", o "País de munches viesques"), ye un país d'[[América Central]], el más [[sur|septentrional]] del istmu. Llenda al [[norte]] y [[oeste|occidente]] con [[MéxicoMéxicu]], al nororiente con [[Belize]] y el [[Mar Caribe]], al [[sur]] col [[Océanu Pacíficu]] y al suroriente con [[Hondures]] y [[El Salvador]].
 
== Hestoria ==
Llinia 70:
=== Colonización española ===
[[Archivu:Alvarado.jpeg|thumb|200px|left|Semeya del conquistador [[Pedro de Alvarado]] cola Cruz de [[Orde de Santiago]].]]
En [[1523]] los conquistadores españoles llegaron pel oeste, provenientes de [[MéxicoMéxicu]], sol mandu del capitán [[Pedro de Alvarado]], col enfotu de esquizar y colonizar los territorios de l'actual Guatemala. Enfrentáronse primero colos k'iches, y depués aliáronse de volao colos kaqchikeles, fundando'l so primer asentamientu'l [[25 de xunetu]] de [[1524]] nes cercaníes de Iximché, capital de los kaqchikeles, villa que recibió por nome ''Santiago de los Caballeros de Guatemala'' n'honor al apóstol mayor.
 
El [[22 de payares]] de [[1527]] esta ciudá foi treslladada al Valle de Almolonga (güei el barriu de San Miguel Escobar en [[Ciudá Vieya (Guatemala)|Ciudá Vieya]], [[Sacatepéquez]]), debíu al constante asediu que sufría polos ataques de los nativos. Ésta foi destruyida na madrugada del [[11 de setiembre]] de [[1541]] por un ádene de folla y piedres que provieno del visu del [[Volcán d'Agua]],<ref group=Nota>Volcán Hunahpú, como lo conocíen los indíxenas guatemaltecos</ref> soterrando a la entós capital de la rexón y soterrando a la ciudá cola mayoría de los sos habitantes. Ente ellos tuvo la gobernadora doña Beatriz de la Cueva, vilba de [[Pedro de Alvarado]]. Esto obligó a que la ciudá fora de nuevu treslladada al cercanu Valle de Panchoy, unos 6 kilómetros enagües embaxo, onde anguaño s'atopa la ciudá de [[Antigua Guatemala]].