Diferencies ente revisiones de «Claudiano»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q205947
m correiciones
Llinia 5:
Procedente d'Alexandría y seique nacíu ellí, anque según otros pudo nacer na cercana [[Canopo]], Claudiano aprendió a xeitu el [[Griegu antiguu|griegu]], la so llingua materna n'Exiptu, según el [[llatín]], llingua de casi tola so obra posterior, y llegó a Roma antes del añu [[395]]. Seique la so primer composición ellí foi un aponderamientu del consuláu de los sos dos patrones: los mozos Probino (''Probinus'') y Olibrio (''Olybrius''). Esto atráxo-y l'interés del xeneral [[Estilicón]], de quien se convirtió en propagandista; estremóse, pos, nel cortesanu xéneru [[panexíricu]], celebrando sobremanera les victories del so mecenes, el xeneral d'orixe [[vándalu]] y vencedor del [[visigodu]] [[Alarico I]] en [[Pollenza]] (403) y del mauritanu [[Gildo]], de quien se convirtió en secretariu na corte de [[Milán]] onde exercía'l puestu de rexente y tutor de los emperadores. Tamién de naturaleza cortesana son les sos invectivas contra rivales na corte d'Arcadio. Estes obres apurriéron-y regalos tales como'l títulu de ''vir clarissimus, tribunus'' y ''notarius'', l'honor de ser aceptáu nel rangu de los ''[[illustris]]'', una estatua nel [[Foru de Traxano]] (con una inscripción en que la eponderábase-y como sucesor de [[Homero]] y de [[Virgilio]])<ref>La inscripción foi atopada en 1493 pol [[Epigrafía|epigrafista]] [[Pomponio Leto]], y agora atópase nel [[Muséu Arqueolóxicu Nacional de Nápoles]].</ref> y una novia rica, escoyida pola esposa de Estilicón: [[Flavia Sele]].
 
Claudiano escribió sobremanera poemes de circunstancies destinaos a glorificar a Estilicón y al emperador Honorio: [[panexíricu|panexíricos]]s, [[epitalamio]]s, [[oda]]s a victories militares, invectivas... Pero tamién compunxo dos [[epilio]]s mitolóxicos inacabados: ''De raptu Proserpinae'' o "El raptu de [[Proserpina]]", del que se caltienen tres libro y que foi compuestu en llatín ente 395 y 397, y una ''Gigantomaquia'' en griegu de la que namá queden 128 [[hexámetru|hexámetros]]s. Narraba'l combate de los [[Xigante (mitoloxía griega)|xigantes]] contra los dioses del Olimpo y yera quiciabes obra xuvenil. Tamién subsistió un conxuntu de pequenos poemes diversos escritos tantu en llatín (''Phoenix'' el más célebre) como en griegu. La crítica moderna, sicasí, inclinar a pensar que tanto la ''Gigantomaquia'' como dalgunos de los poemes en griegu pertenecen a un poeta del mesmu nome un pocu posterior que florió na dómina de [[Teodosio II]] (408-450) que la so esistencia ta atestiguada por [[Evagrio Escolásticu]] nel so ''Hestoria Eclesiástica'' I, 19.
 
Los críticos modernos consideren a Claudiano un bon poeta llatinu, unu de los postreros. Según [[San Agustín]] y tamién [[Orosio]], yera un paganu convencíu, ronciegu a les novedaes cristianes; la so inspiración ye primero de too nacional y patriótica y destaca como narrador arteru y elegante; los sos pasaxes grebos son solliviaos de xemes en cuando por un fragmentu entreteníu; sicasí, el so estilu ta tocáu polos defectos de la lliteratura del so tiempu, el retoricismo y la frialdá.