Diferencies ente revisiones de «Manilio»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q352684
m correiciones
Llinia 9:
Manilio asonsaña frecuentemente a [[Lucrecio]]; la so métrica sicasí ye más correcta y presenta la so propies peculiaridaes y personalidá. [[Julio Fírmico Maternu]] amuesa conocer la obra, anque non la cita. El sistema astrolóxicu de los dolce cases apaez per primer vegada nel poema de Manilio.
 
Empieza per faer una reseña de les principales [[constelaciones]], remontándose a los sos oríxenes y nomes mitolóxicos. Depués trata del principiu del [[mundu]], de les diverses opiniones de los filósofos sobre'l particular, de los elementos y de la redondez o esfericidad de la tierra. Trata del cielu, de los astros, de los signos del [[zodiacu]], de les constelaciones extrazodiacales y, finalmente, de la esistencia de [[Divos]], a quien confunde col [[universu]]. Refier tamién les opiniones de los antiguos avera del engrandecimiento y naturaleza de los [[cometa|cometes]]s, y considera la so apaición como un signu precursor de grandes calamidaes. El segundu y tercer llibru les llapada [[Julio César Escalígero]] ''isagógicos'', esto ye, llibros preparatorios y preliminares, porque nun contienen más que definiciones ensin sentar doctrines nin teoríes. Nellos Manilio fala del enforma influxu qu'exercen, al so entender, los astros nos cuerpos terrestres; estrema los signos del zodiacu en masculinos, femeninos, diurnos, nocherniegos, anfibios y otros pol mesmu estilu, reproducíos muncho más tarde por [[Cornelio Agripa]] y [[Jerónimo Cardano]]. Fala tamién del signu de la fortuna, y de la manera d'atopalo pa echar el [[horóscopu]]: estos dos llibros tán atestaos, con preferencia a tolos demás, de [[astroloxía]] más que de [[astronomía]]. Nel cuartu llibru trata de l'acción y del influxu bien directu qu'exercen los astros sobre los destinos humanos. Nel quintu fala de los enclinos qne inspiren los astros a los mortales pa dedicase más bien a un oficiu qu'a otra, y de la fuerza qu'exercen nes sos costumes y calteres; esti llibru ye más interesáu que los anteriores y contien descripciones y episodios que, según afirmen dellos críticos, son dignos de [[Virgilio]].
 
Había dos manuscritos del ''Astronómicon'' nos sieglos XI y XII, unu nel [[monesteriu de Gembloux]] ([[Brabante]]), agora en [[Bruxeles]], y otru que permanez na biblioteca de [[Leipzig]]. El testu, desconocíu pa la [[Edá Media]], foi redescubierto por [[Poggio Bracciolini]] mientres unu de los sos viaxes, cuando tuvo que dir al [[Concilio de Constanza]] y tuvo ellí en 1416 ó 1417. La ''[[editio princeps]]'' del ''Astronómicon'' foi preparada pol astrónomu [[Regiomontanus]] usando manuscritos bien corruptos; publicar en [[Núremberg]] alredor de 1473. Una [[edición crítica]] del testu foi fecha pol [[Humanismu|humanista]] [[Joseph Justus Scaliger]] (París, 1579), y tuvo una segunda edición colacionada con más y meyores manuscritos en [[Leiden]] (1600). Una edición yá abondo aceptable foi la del gran filólogu [[Richard Bentley]] en 1739. La de [[A. Y. Housman]] foi publicada en cinco volumen ente 1903 y 1930 y ye considerada hasta güei la meyor al pie de la de [[G. P. Goold]] pa la ''Loeb Classical Library'' (Harvard, 1977), qu'inclúi una bona traducción al inglés y una importante introducción. El mesmu Goold publicó na colección Teubner (Leipzig, 1998) una nueva edición con mínimos cambeos respecto de la so versión anterior.
Llinia 15:
== Estructura del Astronomicon ==
La obra, que s'estrema en cinco libro, tien la siguiente estructura:
# Llibru primeru. Dedicáu a l'astronomía con una descripción del [[Cosmos]] qu'entiende les hipótesis sobre'l so orixe, les [[estrella|estrelles]]s, los [[planeta|planetes]]s, los círculos celestes y los [[cometa|cometes]]s.
# Llibru segundu. Analiza les característiques de los signos del [[Zodiacu]] y les posibilidaes de [[Conxunción (astronomía)|conxunción]] qu'ufierten.
# El terceru describen la manera de determinar el [[Horóscopu]].