Diferencies ente revisiones de «Viruela»

Contenido eliminado Contenido añadido
m corr
m correiciones
Llinia 29:
[[Mary Montagu|Lady Montagu]] (1689-1762) xugó un papel notable na hestoria de la ciencia. Nun viaxe a Turquía reparó cómo les [[Circasia|circasianas]] que se pinchaben con aguyes trescalaes n'aguadía de viruela de les vaques nun contraer nunca la enfermedá. Entós inoculó a los sos fíos y, al so regresu a Inglaterra, repitió y sopelexó los procedimientos ente otres persones, siendo ésti unu de los mayores apurras a la introducción de la inoculación n'Occidente.
 
L'ésitu llográu nun foi abondu pa evita-y la oposición de la Ilesia y de la clase médica que siguió resabiando del métodu, hasta que'l científicu [[Edward Jenner]] (1749-1823), casi noventa añoaños más tarde, desenvolviera finalmente la vacuna.
 
Sicasí, l'usu de inoculaciones con aguadía de viruela tamién rexistra antecedentes históricos en Suramérica. El flaire jandeliano chilenu, Pedro Manuel Chaparro, relixosu que darréu empecipiaría los sos estudios de medicina, en 1765 empecipió inoculaciones sistemátiques con aguadía de pústulas de los variolosos pa prevenir la viruela. Esta acción foi tan atinada que de cinco mil persones inoculadas (vale dicir l'equivalente a una ciudá completa del sieglu XVIII), nenguna finó.