Diferencies ente revisiones de «Enllena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones plural años
m correiciones
Llinia 11:
La principal causa de los hinchentes fluviales suelen ser les agües intenses que, la gravedá depende de la rexón, que se va producir en función de diversos factores meteorolóxicos.
 
Na área [[MediterráneuMediterraneu|mediterránea]] dase'l fenómenu de la [[gota fría]], que ye un embolsamiento d'aire a bien baxa temperatura nes capes medies y altes de l'atmósfera que, al topetar col aire templao y húmedo que xube del mar, provoca intenses precipitaciones y el posterior hinchente.
 
En [[Asia]] oriental la principal causa de les crecíes fluviales son les agües enchentes causaes pol [[monzón]], acomuñaes munches vegaes con [[tifón|tifones]]. Preséntense pel branu y afecten a amplies zones ente les que destaca'l [[golfu de Bengala]], zona de mayor precipitación media del globu.
Llinia 28:
Anguaño les [[Defensa riberana|defenses]] contra los hinchentes son bien avanzaes nos países desenvueltos. Los sistemes de prevención basar en diques, llixos, barreres metáliques, banzaos reguladores y meyora de la capacidá de desaguadoriu de los calces fluviales. Tamién los sistemes d'alerta ante situaciones peligroses tán bien desenvueltos per mediu de la predicción meteorolóxica, la observación de los aforos fluviales que determinen una alerta hidrolóxico y los sistemes de detección de [[maremotu|maremotos]].
 
La defensa contra los hinchentes marinos provocaes poles marea ta bien desenvuelta nos [[Países Baxos]] onde una rede de diques regulen les agües tantu interiores como esteriores. Tamién [[Venecia]] y [[Londres]] cunten con defenses similares. Los banzaos reguladores son bien numberosos nes rexones de clima mediterráneumediterraneu como [[California]] y el sur de [[Europa]] y sirven p'almacenar agua en tiempos de seca y contener les aveníes fluviales.
 
Otres actuaciones fueron empuestes a alloñar el peligru de les ciudaes per aciu la esviadura del calce fluvial dotándolo de la mesma de mayor capacidá de desaguadoriu, como en [[Valencia (ciudá)|Valencia]] o [[Sevilla]]. La canalización de ríos, como'l [[Rin]] o'l [[Segura (ríu)|Segura]], son obres de mayor valumbu que llevaron consigo un plan integral pa tola cuenca (aumentu de la capacidá de desaguadoriu, esviadures puntuales, amenorgamientu de meandros, construcción y ampliación de banzaos, etc.) Dalgunes d'estes actuaciones fueron revesoses polos sos efectos adversos, como la eliminación de meandros nel Rin que favoreció la mayor rapidez na onda de crecida y por tantu la so mayor roxura.
Llinia 37:
 
== Hinchentes prehistóricos significatives ==
Na [[prehistoria]] produciéronse grandes hinchentes en delles zones, como asina lo atestigüen los restos xeolóxicos. Asina, la formación de mares zarraos como'l [[MediterráneuMediterraneu]] o'l [[mar Negru]] deber a movimientos tectónicos y cambeos climáticos qu'anubrieron estes amplies zones. El final de la [[edá de xelu]] tuvo consecuencies determinantes en tol globu cola formación de nuevos llagos y mares en zones qu'enantes nun ocupaba'l mar.
 
== Hinchentes significativos ==