Diferencies ente revisiones de «Rexón de Granada»

Contenido eliminado Contenido añadido
m corr
m correiciones
Llinia 100:
 
===Hidrografía===
La rexón de Granada atópase estremada ente la [[cuenca del Guadalquivir]] y les cuenques fluviales qu'arramen al MediterráneuMediterraneu. La rexón ta percorrida polos [[Sistemes Béticos]] que faen de divisoria ente dambos conxuntos. Administrativamente, la [[Confederación Hidrográfica del Guadalquivir]] xestiona la cuenca del Guadalquivir, en cuantes que les cuenca mediterránees ser pola [[Axencia Andaluza de l'Agua]], al traviés del [[Distritu Hidrográficu MediterráneuMediterraneu]]. Una pequena área del noroeste de la provincia de Málaga, que pertenez a la cuenta del [[Guadalete]], xestiónase al traviés del [[Distritu Hidrográficu Guadalete-Barbate]].
 
Pel norte'l ríu [[Genil]] y el [[Guadiana Menor]] recueyen toles cuenques intramontañosas de les Sierres Bétiques. Pel sur numberoses ramblas y ríos más singulares como'l [[Guadalmedina]] recueyen les agües y tresportar al mar MediterráneuMediterraneu. Los ríos mediterráneos son estacionales, de baxu caudal anque con aveníes enchentes en dómines d'agües. Los ríos de la cuenca del Guadalquivir son menos enchentes y caltienen meyor el caudal mientres tol añu. Gracies a la orografía de la rexón construyéronse numberoses preses qu'abastecen a la población.
 
===Clima===
El clima de la rexón de Granada ye [[clima mediterráneumediterraneu]], con branos secos y templaos y periodos d'agües ente setiembre y mayu. Les agües suelen ser enchentes. A diferencia del clima d'Andalucía Occidental, el llau oriental ta afectáu más pel monte, polo que se considera que ye un mediterráneumediterraneu continentalizado. Na rexón amás desenvuélvense zones con microclimes, como'l casu de la [[cOSTA Tropical]] de Granada qu'esfruta d'un clima tropical ideal pal cultivu de frutes tropicales o la provincia de Almería con un clima subdesértico.
 
===Suelo===