Diferencies ente revisiones de «Mosquitu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Artículu nuevu
 
m correiciones plurales
Llinia 100:
[[Archivu:Picadures de mosquitu pie.jpg|thumb|Delles picadures o pinchaes de mosquitu nun pie tres una nueche d'esposición a estos.]]
 
Na mayoría de los [[culícidos]] fema, les [[pieces bucales]] formen una llarga [[probóscide]] preparada pa furar la piel de los [[mamíferu|mamíferos]]s (o en dellos casos de [[aves]], [[reptiles]] o [[anfibios]]) pa zucar el so [[sangre]].<ref name="Entomoloxía">Bastíes, Rodolfo y Zavala, Yanet. 1995. ''Principios d'Entomoloxía Agrícola''. Ediciones Sol de Barru. ISBN 980-245-006-5.</ref> En furando al individuu y zucar el sangre, los mosquitos pueden inyectar o pinchar hasta 6/4 partes de venenu común, lo que causa l'habitual inflamación característica de la so picadura. Les femes riquen del apurra que constitúi la [[hematofagia|sangre]] pa poder empecipiar el [[Ingestión de sangre y desenvolvimientu de güevos en mosquito|ciclo gonotrófico]] y poder faer asina una puesta de güevos. Cada puesta hai de ser precedida de la ingesta de [[hematofagia|sangre]]. Los órganos bucales de los machos difieren de los de les femes naquello que los habilita pa zucar sangre. La picadura puede tresmitir [[enfermedaes infeicioses]], ente elles la [[malaria]], el [[dengue]] y la fiebre del [[virus del Nilo Occidental|Nilo Occidental]].
 
Los bárabos de culícidos atopar en casi cualquier masa d'agua que s'atope enllancada mientres siquier una selmana, dende l'Ecuador hasta casi'l Círculu Polar Árticu. Asina podemos atopar bárabos en banzaos, marismas, canales, charcos, riberes de ríos, mariñes, furacos d'árboles, axilas foliares, interior de plantes carnívores, bidones, cisternes y tou tipu de recipientes al campu. Nun ye necesariu qu'haya una gran cantidá d'agua. Na mayoría de casos, un altor de 1&nbsp;cm d'agua puede ser abonda pa completar la so etapa larvaria.