Diferencies ente revisiones de «Jean-Paul Sartre»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q9364
m correiciones plurales
Llinia 67:
El periodu inicial de la carrera de Sartre, definida por ''El ser y la nada'' (1943), foi siguíu por un segundu periodu d'activismu político ya intelectual. En particular, el so trabayu de [[1948]] ''Manos puerques'' esaminaba'l problema de ser un intelectual y participar na política coles mesmes. Nunca llegó a afiliase al [[Partíu Comunista Francés]] ([[PCF]]), anque foi simpatizante de la esquierda y desempeñó un papel prominente na llucha contra'l [[colonialismu]] francés en [[Arxelia]]. Podría dicise que foi'l simpatizante más notable de la guerra de lliberación d'Arxelia. Tenía una ayudante doméstica arxelina, [[Arlette Elkaïm]], a quien fixo fía adoptiva en [[1965]]. Oponer a la [[Guerra de Vietnam]], y xuntu a [[Bertrand Russell]] y otres lluminaries entamó un tribunal col propósitu d'esibir los [[Crime de guerra|crimen de guerra]] de los [[Estaos Xuníos]]. El tribunal llamábase «[[Tribunal Russell]]».
 
Agudamente críticu del [[estalinismu]], el so pensamientu políticu travesó delles etapes: dende los momentos de Socialismu y Llibertá, agrupación política de la resistencia francesa a la ocupación alemana, cuando escribe un programa basáu en [[Henri de Saint-Simon|Saint-Simon]], [[Proudhon]] y demás, cuando consideraba que'l socialismu d'Estáu yera contradictoriu a la llibertá del individuu, hasta la so perbreve adhesión al Partíu Comunista Francés, y el so posterior acercamientu a los [[maoísta|maoístes]]s. El so principal trabayu nel intentu de comunión ente l'esistencialismu y el marxismu foi ''Crítica de la razón dialéctica'', publicáu en [[1960]].
 
La énfasis de Sartre nos valores humanistes de [[Marx]] y la so resultante énfasis nel mozu Marx llevar al famosu alderique col principal intelectual comunista en Francia de los [[Años 1960|año sesenta]], [[Louis Althusser]], nel qu'ésti trató de redefinir el trabayu de Marx nun periodu pre-marxista, con xeneralizaciones esencialistes sobre la humanidá, y un periodu auténticamente marxista, más maduru y científicu (a partir del ''[[Grundrisse]]'' y ''[[El capital]]''). Dalgunos dicen qu'ésti ye l'únicu alderique públicu que Sartre perdió na so vida, pero hasta la fecha sigue siendo un eventu revesosu en dellos círculos filosóficos de Francia.