Diferencies ente revisiones de «Corriente llétrico»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m correiciones
Llinia 76:
Denominar corriente continua o corriente directa(CC n'español, n'inglés DC, de ''Direct Current'') al fluxu de cargues eléctriques que nun camuda de sentíu col tiempu. La corriente eléctrica al traviés d'un material establecer ente dos puntos de distintu potencial. Cuando hai corriente continua, los terminales de mayor y menor potencial nun s'intercambien ente sigo. Ye errónea la identificación de la corriente continua cola corriente constante (nenguna ser, nin siquier la suministrada por una batería). Ye continua toa corriente que'l so sentíu de circulación ye siempres el mesmu, independientemente del so valor absolutu.
 
El so descubrimientu remontar a la invención de la primera [[celda galvánica|pila voltaica]] per parte del conde y científicu italianu [[Alessandro Volta]]. Nun foi hasta los trabayos de Edison sobre la xeneración d'eletricidá, nes acabadures del sieglu XIX, cuando la corriente continua empezó a emplegase pa la tresmisión de la enerxía eléctrica. Yá nel sieglu XX esti usu decayó en favor de la corriente alterna, que presenta menores perdes na tresmisión a llargues distancies, magar se caltiencaltién na conexón de redes eléctriques de distintes frecuencies y na tresmisión al traviés de cables submarinos.
 
Dende 2008 ta estendiéndose l'usu de xeneradores de corriente continua a partir de [[célula fotoeléctrica|célules fotoeléctriques]] que dexen aprovechar la [[enerxía solar]].
Llinia 98:
El sistema usáu anguaño foi escurríu fundamentalmente por [[Nikola Tesla]], y la distribución de la corriente alterna foi comercializada por [[George Westinghouse]]. Otros que contribuyeron al desenvolvimientu y meyora d'esti sistema fueron [[Lucien Gaulard]], [[John Gibbs]] y [[Oliver Shallenger]] ente los años 1881 y 1889. La corriente alterna superó les llimitaciones qu'apaecíen al emplegar la corriente continua (CC), que constitúi un sistema ineficiente pa la distribución d'enerxía a gran escala por cuenta de problemes na tresmisión de potencia.
 
La razón del ampliu usu de la corriente alterna, qu'embrive los problemes de trasmisión de potencia, vien determinada pola so facilidá de tresformamientu, cualidá de la qu'escarez la corriente continua. La [[enerxía eléctrica]] tresmitida vien dada pol productu de la [[tensión (eletricidá)|tensión]], la intensidá y el tiempu. Cuidao que la sección d'el conductores de les llíneesllinies de tresporte d'enerxía eléctrica depende de la intensidá, puédese, por aciu un [[tresformador]], modificar el voltaxe hasta altos valores ([[Alta tensión eléctrico|alta tensión]]), menguando n'igual proporción la intensidá de corriente. Esto dexa qu'el conductores síanseyan de menor sección y, por tanto, de menor costo; amás, embrive les perdes por [[efectu Joule]], que dependen del cuadráu de la intensidá. Una vegada nel puntu de consumu o nes sos cercaníes, el voltaxe puede ser de nuevu amenorgáu pa dexar el so usu industrial o domésticu de forma cómoda y segura.
 
Les frecuencies emplegaes nes redes de distribución son 50 y 60 Hz. El valor [[:Image:WorldMap Voltage&Frequency.png|depende del país]].
Llinia 108:
La xeneración trifásica d'enerxía eléctrica ye más común que la monofásica y apurre un usu más eficiente d'el conductores. L'usu d'eletricidá en forma trifásica ye mayoritaria pa tresportar y distribuyir enerxía eléctrica y pal so usu industrial, incluyendo'l accionamiento de motores. Les corrientes trifásiques xenerar por aciu [[alternador]]es dotaos de tres bobines o grupos de bobines, arrollaes nun sistema de tres electroimanes equidistantes angularmente ente sigo.
 
El conductores de los trés electroimanes pueden conectase n'estrella o en triángulu. Na disposición n'estrella cada bobina conectar a una fase nun estremu y a un conductor común nel otru, denomináu ''neutru''. Si'l sistema ta equilibráu, la suma de les corrientes de llíneallinia ye nula, colo que'l tresporte puede ser efectuáu usando solamente tres cables. Na disposición en triángulu o delta cada bobina conectar ente dos filos de fase, de forma que un estremu de cada bobina ta conectáu con otru estremu d'otra bobina.
 
El sistema trifásicu presenta una serie de ventayes tales como la economía de les sos llíneesllinies de tresporte d'enerxía (filos más finos que nuna llíneallinia monofásica equivalente) y d'el tresformadores utilizaos, según el so eleváu rendimientu d'el receptores, especialmente motores, a los que la llíneallinia trifásica alimenta con potencia constante y non pulsiada, como nel casu de la llíneallinia monofásica.
 
Tesla foi l'inventor qu'afayó'l principiu del campu magnético rotatoriu en 1882, que ye la base de la maquinaria de corriente alterna. Él inventó'l sistema de motores y xeneradores de corriente alterna polifásica que da enerxía al planeta.<ref>[http://www.electroinstalador.com/informacion/news/2008/04/24/nota_tecnica.pdf Que ye la corriente trifasica] electroinstalador.com [27-6-2008]</ref>