Diferencies ente revisiones de «Fisión nuclear»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones plurales
m correiciones
Llinia 33:
== Masa crítico ==
{{AP|Masa crítico}}
La masa crítico ye la mínima cantidá de material riquida por que'l material esperimente una reacción nuclear en cadena. La masa crítico d'un elementu fisionable depende del so [[densidá]] y de la so forma física (barra llarga, cubu, esfera, etc.). Cuidao que los neutrones de la fisión emitir en direcciones al azar, pa maximizar les ocasiones d'una reacción en cadena, los neutrones tendrán de viaxar tan llueñe como síaseya posible y de esa forma maximizar les posibilidaes de que cada neutrón topete con otru núcleu. Asina, una esfera ye la meyor forma y la peor ye probablemente una fueya esplanada, cuidao que la mayoría de los neutrones volaríen de la superficie de la fueya y nun topetaríen con otros núcleos.
 
Tamién ye importante la densidá del material. Si'l material ye gaseosu, ye pocu probable que los neutrones topeten con otru núcleu porque hai demasiáu espaciu vacíu ente los átomos y un neutrón volaría probablemente ente ellos ensin cutir nada. Si'l material poner so alta presión, los átomos van tar muncho más cercanos y la probabilidá d'una reacción en cadena ye muncho más alta. L'alta compresión puede ser algamada poniendo'l material nel centru d'una [[implosión]], o llanzando un cachu d'ella contra otru cachu d'ella bien fuertemente (con una carga esplosiva, por casu). Una masa crítico del material qu'empezó una reacción en cadena dizse que se convierte en supercrítica.
Llinia 50:
* Un neutrón móvil realmente lentu va ser prindáu o va escapar, pero nun va causar fisión.
 
Dellos años antes del descubrimientu de la fisión, la manera avezada de retrasar los neutrones yera faelos pasar al traviés d'un material de [[pesu atómicu]] baxu, tal como un material hidrogenoso. El procesu de retrasu o de moderación ye a cencielles una secuencia de choques elásticos ente les partícules d'alta velocidá y les partícules prácticamente en reposu. Cuanto más asemeyaes síanseyan les mases del neutrón y de la partícula cutida, mayor ye la perda d'enerxía cinética pol neutrón. Polo tanto los elementos llixeros son los más eficaces como moderadores de neutrones.
 
A unos cuantos físicos nos años 30 asocedióse-yos la posibilidá d'entemecer l'uraniu con un moderador: si fueren entemecíos correchamente, los neutrones d'alta velocidá de la fisión podríen ser retrasaos al rebotar nun moderador, cola velocidá correcta, pa inducir la fisión n'otros átomos d'uraniu. Les característiques d'un bon moderador son: pesu atómicu baxu y baxa o nulu enclín a absorber los neutrones. El moderadores posibles son entós el [[hidróxenu]], [[heliu]], [[litiu]], [[beriliu]], [[boro]] y [[carbonu]]. El litiu y el boro absuerben los neutrones fácilmente, asina que s'esclúin. L'heliu ye malo d'utilizar porque ye un gas y nun forma nengún compuestu. La opción de moderadores taría entós ente l'hidróxenu, [[deuteriu]], el beriliu y el carbonu. Fueron [[Enrico Fermi]] y [[Leó Szilárd]] quien propunxeron primero l'usu de [[grafitu]] (una forma de carbonu) como moderador pa una reacción en cadena. El deuteriu ye'l meyor tecnológicamente (introducíu nel [[agua pesao]]), sicasí'l grafitu ye muncho más económicu.
Llinia 61:
Los neutrones d'alta velocidá (52.000 km/s), como los producíos nuna reacción de fusión [[tritiu]]-[[deuteriu]], pueden fisionar l'uraniu-238. Sicasí los producíos pola fisión del uraniu-235, d'hasta 28.000 km/s, tienden a rebotar inelásticamente con él, lo cual los desacelera. Nun reactor nuclear, el <sup>238</sup>O tiende, pos, tantu a desacelerar los neutrones d'alta velocidá provenientes de la fisión del uraniu-235 como a prindalos (cola consiguiente transmutación a plutoniu-239) cuando la so velocidá modérase.
 
L'uraniu-235 fisiona con una gama muncho más amplia de velocidaes de neutrones qu'el <sup>238</sup>O. Cuidao que l'uraniu-238 afecta a munchos neutrones ensin inducir la fisión, tenelo nel amiestu ye contraproducente pa promover la fisión. Ello ye que la probabilidá de la fisión del <sup>235</sup>O con neutrones de velocidá alta pue ser lo suficientemente alzada como pa faer que l'usu d'un moderador síaseya innecesariu una vegada que se suprimiera'l <sup>238</sup>O.
 
Sicasí, el <sup>235</sup>O ta presente nel uraniu natural en cantidaes bien amenorgaes (una parte por cada 140). La diferencia relativamente pequena en masa ente los dos isótopos fai, amás, que la so separación síaseya difícil. La posibilidá de dixebrar <sup>235</sup>O foi afayada con bastante rapidez nel [[proyectu Manhattan]], lo que tuvo gran importancia pal so ésitu.
 
== Enllaces esternos ==