Diferencies ente revisiones de «Periodu orbital»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
 
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
El '''períoduperiodu orbital''' ye'l tiempu que tarda un [[planeta]] o un [[satélite]] (u otru oxetu) en completar la so [[órbita]].
 
Cuando se trata d'oxetos qu'orbiten alredor del [[Sol]] esisten dos tipos de períodos orbitales:
*El '''períoduperiodu sidéreu''' ye'l tiempu que tarda l'oxetu en dar una vuelta completa alredor del Sol, respeutu de les [[estrella|estrelles]]. Ésti considerase l'auténticu períoduperiodu orbital del oxetu.
*El '''períoduperiodu sinódicu''' ye'l tiempu que tarda l'oxetu en volver a apaecer nel mesmu puntu del cielu respeutu del Sol, cuandu s'observa dende la [[Tierra]]. Ésti ye'l tiempu que trescurre ente dos conxunciones socesives col Sol, y ye'l períoduperiodu orbital aparente.
 
El períoduperiodu sinódicu y el períoduperiodu sidéreu difieren yá que la Tierra, a la so vegada, da vueltes alredor del Sol.
 
===Rellación ente'l períoduperiodu sidéreu y el períoduperiodu sinódicu===
 
[[Nicolás Copérnico|Copérnico]] desendolcó una [[fórmula]] [[matemática]] pa rellacionar los períodos sidéreu y sinódicu d'un planeta.
 
N'adelantre s'emplegarán los símbolos siguientes:
:''P'' = períoduperiodu sidéreu del planeta
:''S'' = períoduperiodu sinódicu del planeta
:''T'' = períoduperiodu sidéreu de la Tierra
 
A lo llargu del tiempu ''S'', la Tierra percuerre un ángulu de ([[grau|360º]]/''T'')''S'' (supóngase una órbita completamente circular) y el planeta muevese (360º/''P'')''S''.