Diferencies ente revisiones de «Herman Melville»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m correiciones
Llinia 28:
Con diecinueve año acabante cumplir, viendo que les sos oportunidaes nun yeren munches, decidió embarcase. Yera ésta na dómina una opción relativamente común pa los mozos, ente los que gociaba del curiosu de l'aventura. Embarcar nun barcu mistu –cargueru y de pasaxe–, que faía la travesía Nueva York–Liverpool. La so esperiencia nun tuvo de ser bien satisfactoria, pos al so regresu volvió al puestu de maestru rural y fixo un viaxe a visitar a un tíu so establecíu en Illinois, buscando oportunidaes de trabayu naquel Estáu, daquella entá na frontera de la espansión escontra l'oeste. De regresu a Nueva York y nun llogrando abrir pasu en nengún oficiu que-y satisfixera, embarcar por segunda vegada, agora un balleneru —una opción más desesperada y tamién más romántica—, el Acushnet, que partió de [[New Bedford]] na Navidá de 1841. Un añu y mediu dempués, cuando'l barcu aportó a la isla de [[Nuku Hiva]], la mayor del archipiélagu de les [[Isles Marqueses]], desertó xuntu con un compañeru y dambos fueron a cayer en manos d'una de les tribus con peor fama de canibalismu de tolos Mares del Sur: los Typee. Aquexáu d'una estraña mancadura nuna pierna que se fixo mientres la so fuxida, permaneció ente ellos mientres un mes, trescurríu'l cual foi “vendíu” polos nativos a otru barcu balleneru, el Lucy Ann, escasu de marinería. Un mes y mediu más tarde, cuando esti barcu llegó a [[Tahití]], foi desembarcáu xuntu col restu de la tripulación, qu'acusaos d'amotinamientu fueron encarcelaos nuna bien relaxada prisión de la isla. Una vegada lliberáu, vagabundeó pol archipiélagu de la [[Isles de la Sociedá]] mientres unos meses.
 
Embarcó dempués nun tercer balleneru, el CharresCharles and Henri del que se despidió cuando esti fondió en [[Lahaina]], l'antigua capital de [[Hawai]], na isla de [[Maui]]. Ellí vivió unos meses, hasta que finalmente se enroló na fragata de la marina norteamericana United States, na que sirvió como marineru rasu mientres más d'un añu, hasta que n'ochobre de 1844 foi llicenciáu con tolos honores cuando'l barcu llegó a Boston. En total había estáu ausente tres año y nueve meses.
 
Nuevamente en tierra ensin oficiu, al reparar hasta qué puntu yeren apreciaes ente los sos allegaos les hestories que narraba sobre les sos aventures, y siguiendo l'exemplu de [[Richard Henry Dana]], qu'en 1840 publicara con gran ésitu [[Two Years before the Mast]], les sos memories como marín y emigrante en California, Melville aplicar a redactar el relatu de la so deserción del Acushnet y la so estancia ente los caníbales. La resultancia, [[Typee]], foi un llibru que-y valió una instantánea fama y unos aceptables ingresos, y qu'acabaría convirtiéndose nun clásicu de la novela d'aventures. Vistu l'ésitu llográu, redactó una remortina d'eses memories, titulada [[Omoo]] –“vagamundu” en llinguaxe nativu–, na que narraba la so posterior estancia nes Isles de la Sociedá. A pesar de que dambos llibros fueron presentaos como llibros testimoniales, dambos teníen tantos elementos novelescos, que más propiu fuera calificalos de ficción. Sía que non, la notoriedá que-y apurrieron sirvió p'abrir les puertes de los círculos lliterarios de Nueva York, según l'aplomu abondu pa contraer matrimoniu, lo que fixo en 1847 con Elizabeth Shaw –fía d'un eminente xuez de Boston–.