Diferencies ente revisiones de «Edward Gibbon»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones reinu uniu
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cuatro año +cuatro años , -cinco año, +cinco años,, -diez año, +diez años,)
Llinia 36:
== Vida ==
=== Primeros años ===
Nacíu en Putney, daquella una ciudá xuntu al [[Támesis]], cerca de [[Londres]], Inglaterra. El so güelu fixera y perdiera la fortuna familiar na [[burbuya de los mares del Sur]]. Gibbon yera fíu únicu, y nes sos memories describir a sigo mesmu como un "rapazu enfermizu". La so madre morrió cuando él cuntaba con diez añoaños, y la so crianza y cuidu corrió al cargu de la so tía Catherine Porten. Asistió al Kingston Grammar School, morando na casa de la so favorita "Aunt Kitty", siguida de Westminster School. A los 14 el so padre unviar al Magdalen College de la [[Universidá de Oxford]].
 
Gibbon nun esfrutó de l'atmósfera escolar y más tarde describió los catorce meses pasaos ellí como los menos provechosos de tola so vida. Lo más memorable d'esti periodu foi la so conversión al [[Catolicismu]] el 8 de xunu de [[1753]]. ''"Dende la mio mocedá fui aficionáu a la disputa relixosa"'', escribió más tarde.
 
=== Estancia en Suiza ===
Pola so conversión al catolicismu foi espulsáu de Oxford y el so padre unviar a [[Lausana]], [[Suiza]], so la tutoría de M. Pavilliard, pastor calvinista y tutor priváu, onde permaneció cinco añoaños, un tiempu que tendría un fuerte impactu nel so calter y la so vida posterior. Rápido apostató de nuevu y tornó al [[Protestantismu]]. La so estancia en Lausana arriqueció la inmensa aptitú de Gibbon pal estudiu y l'erudición. Amás conoció al únicu amor de la so vida, la fía del pastor, una nueva llamada [[Suzanne Curchod]], que más tarde sería la esposa de [[Jacques Necker]], el ministru de finances francés y madre de [[Madame de Staël]]. Una vegada más intervieno'l so padre na so vida, que-y negó'l permisu pa proponer matrimoniu a la nueva y esixó el so regresu a Inglaterra. Gibbon escribiría: "I sighed like a lover, I obeyed like a son" ("Sospiré como un namoráu, obedecí como un fíu").
 
=== Regresu ===
Al so regresu a Inglaterra Gibbon publicó'l so primer llibru ''Essai sur l'Etude de la Littérature'' en [[1758]]. De [[1759]] a [[1763]] Gibbon pasó cuatro añoaños de serviciu cola milicia de [[Hampshire]]. A finales de 1763 embarcó pa una Grand Tour a Europa, qu'incluyó una visita a [[Roma]]. Foi ellí, en [[1764]], que Gibbon concibió per primer vegada la idea d'escribir sobre la hestoria del Imperiu romanu.
En [[1772]] el so padre morrió dexándo-y lo suficiente como pa vivir desahogadamente en Londres. Empezó a escribir la so hestoria en [[1773]] y el primera "quarto" de la Decadencia y Ruina apaeció en 1776. La obra tuvo enforma ésitu ente los intelectuales del so tiempu y provocó ciertu discutiniu coles autoridaes eclesiástiques. Los últimos tomos de la "Decadencia y cayida del Imperiu romanu" apaecieron en 1788. Trabayó na so autobiografía hasta la so muerte, en 1794.
=== Enfermedá ===