Diferencies ente revisiones de «Galenu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cuatro año, +cuatro años,, -cuatro año. +cuatro años., -mil año. +mil años.)
Llinia 47:
| páxines= p. 385
| editorial= Encyclopædia Britannica, Inc.
| fecha= 1984}}</ref>) ([[Pérgamo]], [[130]]-[[Roma]], [[circa|c.]] [[200]]/[[216]]), más conocíu como '''Galeno''', foi un [[médicu]] griegu. Los sos puntos de vista apoderaron la medicina europea a lo llargo de más de mil añoaños. Dióse-y el nome de Claudio na [[Edá Media]], pero esto paez ser un erru historiográficu que s'iguó na [[Edá Moderna]].
 
== Biografía ==
Llinia 54:
Dizse qu'el so padre inclinó-y escontra los estudios de médicu en suañando una nueche con [[Asclepio]], dios de la medicina, que-y predixo'l destín del so fíu.
 
Asina, a los venti años Galeno convertir en ''therapeutes'' (''discípulu'' o ''sociu'') del dios Asclepio nel [[Asclepeion]] de Pérgamo mientres cuatro añoaños, onde empecipiaría los sos estudios de medicina. Dempués abandonaría'l templu pa dir estudiar a [[Izmir|Esmirna]] y a [[Corinto]]. Nestos primeros años toma contactu cola obra del célebre médicu [[Hipócrates]] de [[Cos]], que sería'l so principal referente a lo llargo de la so carrera.
 
Galeno terminaría la so carrera en [[Alexandría]], Exiptu, l'antigua capital de los Tolomeos y principal centru cultural del Mediterraneu. Galeno aprendería equí la importancia de los estudios anatómicu y fisiolóxicu pa la medicina, diseccionaría cadabres y entraría en contactu cola obra d'importantes anatomistas como [[Herófilo]] y [[Erasístrato]].
 
Tornó a [[Pérgamo]], en [[157]], al enterase de la muerte del so padre, que-y mandó una gran fortuna. Ellí trabayó como médicu na escuela de [[gladiador]]es mientres trés o cuatro añoaños. Nesti periodu adquier esperiencia nel tratamientu de los golpes y feríes. Años más tarde falaría de les feríes como les "ventanes nel cuerpu".
 
A partir de [[162]] vivió en [[Roma]], la capital imperial, onde escribió numberoses obres, demostrando d'esa manera públicamente la so conocencia de l'anatomía. Consigue una gran reputación como médicu espertu y cuenta con una nutrida vecería. Unu de los sos pacientes foi'l cónsul [[Flavio Boecio]], quien lo introdució nel tribunal y acabó siendo médicu na corte del emperador [[Marco Aurelio]] y el so correxente [[Lucio Vero]]. Mientres un curtiu períodu tornó a Pérgamo [[166]]-[[169]], hasta ser llamáu por Cómodu (fíu de Marco Aurelio).