Diferencies ente revisiones de «Sima Qian»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Vsuarezp treslladó la páxina "Torca Qian" a "Sima Qian"
m a;os
Llinia 30:
Nel añu [[99 a. C.|99 a. C.]], Torca Qian defendió públicamente al militar Li Ling, al que culparen d'una derrota na guerra contra los [[xiongnu]], pueblu nómada del norte. Li Ling fuera responsabilizáu por Han Wudi y los principales miembros de la corte de la derrota na batalla. La defensa que fixo Torca Qian del xeneral valió-y la roxura del emperador, qu'ordenó que lo caparen como castigu.
 
La condena a capadura yera na práctica una condena a muerte, una y bones el suicidiu taba considerada la única opción digna dempués de la mutilación. Sicasí, Torca Qian nun se suicidó. Prefirió frayar el costumes relixoses de la dómina pa poder completar la so obra. En pasando tres añoaños na cárcel foi puestu en llibertá y siguió dedicáu en cuerpu y alma a la escritura de los ''Shǐjì'', que completó nel añu [[91 a. C.|91 a. C.]], poco primero de morrer.
 
Ye difícil enfatizar abondo la importancia de Torca Qian na historiografía china. Gran parte de los acontecimientos de les dómines más antigües de China conócense gracies a la meticulosidad de los sos escritos. La so obra, ''Shǐjì'', tendría una amplia inflúi sobre'l historiadores posteriores y marcó la manera en que los chinos ven la so propia hestoria.