Diferencies ente revisiones de «Genguis Ḥan»

Contenido eliminado Contenido añadido
m llínies llinies
Sin resumen de edición
Llinia 44:
China taba dixebrada nel [[sieglu XII]] en cuatro reinos, el primero en ser atacáu foi el de ''[[Hsi-hsia]]'' o [[Xixia]]. Los pueblos de la llende, nún entamu alliaos de los chinos, escomencipiaben ya por estes feches a perder la so lealtá haza los ''[[chin]]'' y tres d'unos fuertes ataques capitularon y sometiéronse al poderíu mongol. Faise necesario solliñar la minuciosidá de Xenxis Kan, que siempres enantes d'invadir a un pueblu más avanzáu, recoyía tola información dafechamente per aciu de los habitantes de les llendes o, munches vegaes, polos comerciantes, cásique siempres [[musulmán|musulmanes]], a los que-yos convenía tener les estepes baxo'l mandu d'ún solu [[caudillu]]. Con esti reinu baxo'l so xugu Xenxis Kan ya tinía una base afayadiza p'atacar a los [[yuchen]], arriendes que deprendía y ganaba esperiencia na hora de combatir ciudaes sedentaries fortificaes.
 
L'ataque a los ''chin'' vióse como un conflictu de calter nacional ya racial nes que los pueblos turcu-mongoles, xuníense escontra los pueblos qu'ocupaben les provincies [[norte|septentrionales]] de [[China]]. D'esta mena, lo öngutos que curiaben les llendes norteñesnortices de los chin y otros pueblos como los ''ch'i-tan'' (kitan), xuniéronse aína a la causa mongola. Asina Xenxis Kan aportó fasta [[Pekín]] nel [[1214]], magar que la ciudá foi tomada un añu más sero por ''Muqali'', unu de los sos xenerales, requiriéndose l'atención del Gran Kan nel [[oeste]].
 
Pocu dempués, l'avance mongol en China detúvose, dablemente per aciu de dos fautores: per un llau, Xenxis Kan, camentaba que la entrada na fondura de la China diba derrangar les fuercies del so exércitu, y arriendes, dexábenlu a la suerte de dalgunos pueblos nómades non "adomaos" qu'allugábense nos sos flancos y que podíen aprovechar el momentu pa da-y un duru cotazu al so [[exércitu]]; y per otru llau, el sur de de la China alcontrábase nuna situación abondo más favoratible que la estaya del Norte, que yera más feble.