Diferencies ente revisiones de «Simone de Beauvoir»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- antes\b + enantes)
Llinia 40:
A partir de 1958, entamó la escritura de la so autobiografía, na que describe'l mundu burgués nel que creció, los sos prexuicios, les sos tradiciones degradantes y los esfuerzos que llevó a cabu pa desfacer d'ellos magar la so condición de muyer. Tamién rellata la so relación con Sartre, que calificó d'ésitu total. Magar tou y a encomalo del llazu pasional qu'entá los xunía, yá nun yeren una pareya nel sentíu sexual, anque De Beauvoir facer creer a los sos llectores.
 
En 1964, publicó ''Una muerte bien duce'', que rellata la muerte de la so madre: Sartre consideró siempres qu'ésti foi'l meyor escritu de De Beauvoir. La [[eutanasia]] o'l llutu formen el núcleu d'esti relatu cargáu d'emoción. A lo llargo del so llutu, a la escritora acompáñalu una rapaza que conoció entós: Sylvie -y Bon, estudiante en filosofía. La relación que xunió a los dos muyeres yera ambigua: madre-fía, d'amistá o d'amor. Nel so cuartu escritu autobiográficu, ''Final de cuentes'', De Beauvoir declaraba que compartió con Sylvie el mesmu tipu de relación que la xunió, cincuenta años antesenantes, al so meyor amiga Zaza. Sylvie -y Bon foi adoptada oficialmente como fía pola escritora, y nomar heredera de la so obra lliteraria y de los sos bienes.
 
== Muerte de Sartre y final de la vida de Beauvoir ==
Llinia 51:
El clímax de la carrera universitaria de la pareya asocedió en 1929, cuando Sartre y De Beauvoir presentar al concursu del agregamientu de filosofía, que ganó él mientres ella quedaba en segundu puestu.
 
Magar esti ésitu, la muerte repentina de la so amiga Zaza el mesmu añu causó un gran sufrimientu a la filósofa. De Beauvoir, criada por una madre relixosa, perdió la so fe cristiana con catorce años, tal como rellató nes sos ''Memories d'una moza formal'': años antesenantes de los sos estudios filosóficos, la moza desafiárase de la so familia y de los sos valores burgueses.
 
L'alcuentru con Sartre supon para De Beauvoir l'empiezu d'una vida de permanente diálogu intelectual con un interlocutor privilexáu d'un nivel qu'ella definía como mayor al so, siquier al entamu de la relación. Sartre y De Beauvoir nun se dixebraron desque se conocieron, nin mientres la separación d'ésta de la so familia. La so relación perduró hasta la muerte de Sartre. Sicasí, nunca se casaron nin vivieron sol mesmu techu. Dambos vivieron en completa llibertá, practicando la [[poligamia]] y sintiéndose felices col llazu que crearen ente ellos. Esti esquema relacional novedosu encimentar nel refugu fondu y visceral de la manera de vida [[burgués]].
Llinia 66:
Les tesis esistencialistes, según les cualos cada unu ye responsable de sigo mesmu, introdúcense tamién nuna serie d'obres autobiográfiques, cuatro en total, ente les que destaquen ''Memories d'una moza de bona familia'' (tamién conocida como ''Memories d'una moza formal'') (1958) y ''Final de cuentes'' (1972). Les sos obres ufierten una visión por demás reveladora de la so vida y el so tiempu. Ente los sos ensayos escritos, cabo destacar ''[[El segundu sexu]]'' (1949), un fondu analís sobre'l papel de les muyeres na sociedá y la construcción del rol y la figura de la muyer; ''La vieyera'' (1970), centrada na situación de la ancianidad nel imaxinariu occidental y onde criticó apasionadamente la so marxinación y ocultamiento, y ''La ceremonia del adiós'' (1981), polémica obra que remembra la figura del so compañeru de vida, [[Jean Paul Sartre]].
 
Suelse inscribir la obra de Simone de Beauvoir, puramente, na evolución del feminismu. Con ello cuerre'l riesgu d'escaecer les sos reflexones sobre la creación lliteraria, sobre'l desenvolvimientu de la esquierda antesenantes y dempués de la [[Segunda Guerra Mundial]], sobre'l dolor y la percepción del yo, sobre los llenderos del psicoanálisis y, poques gracies, sobre les premises fondes del esistencialismu.{{cita riquida}}
 
En 2008 crear nel so honor el Premiu Simone de Beauvoir pola Llibertá de les Muyeres, más conocíu a cencielles como [[Premiu Simone de Beauvoir]].