Diferencies ente revisiones de «Masaccio»

Contenido eliminado Contenido añadido
m plurales
m correiciones
Llinia 29:
Los frescos distribuyir en dos niveles horizontales a lo llargo de los dos parés de la capiya (orixinalmente había tamién pintures nos lunetos y na bóveda, toes elles obra de Masolino). Síguese l'esquema característicu de la pintura florentina al [[frescu]], consistente n'ordenar les composiciones como si fueren cuadros asitiaos nel muriu, y, pa destacar esta idea, cada escena ta enmarcada por pilastres clásiques y [[capitel corintiu|capiteles corintios]] pintaos.
 
[[Archivu:Masaccio-TheExpulsionOfAdamAndEveFromEden-Restoration.jpg|thumb|300px|''La espulsión d'Adán y Eva del paraísu terrenal'', antesenantes y dempués de la restauración.]]
 
La tema principal de los frescos ye la hestoria de la vida de [[Simón Pedro|san Pedro]], patrón de los marineros y comerciantes del mar, y hai tamién delles referencies a la Xénesis, concretamente a la hestoria de [[Adán]] y [[Eva]]. El programa iconográfico interpretóse en relación cola personalidá del comitente: Felice Brancacci fuera unu de los primeros cónsules del mar de Florencia en 1421, y ente 1422 y 1423 foi embaxador en [[El Cairo]].
Llinia 76:
=== La Trinidá ===
{{AP|La Trinidá (Masaccio)}}
Ente [[1426]] y [[1428]] Masaccio realizó'l frescu de [[La Trinidá (Masaccio)|la Trinidá]] n'unu de los murios llaterales de la ilesia florentina de [[Santo María Novella]]. Nesti mural fai usu per primer vegada de la teoría de la perspectiva. La pintura representa'l dogma de la Trinidá, n'en el marcu d'una capiya inspirada nos arcos de trunfu romanos, con una [[bóveda de mediu cañón]] estremada en casetones y sostenida por [[orde xónicu|columnes xóniques]], flanqueadas de la mesma por pilastres que sostienen un [[entablamento]]. Nel centru atopa Cristu crucificáu, sosteníu por Dios Padre —única figura qu'escapa a les lleis de la perspectiva, en cuantes que ser incomensurable—; so la cruz atopen la Virgen María y San Juan Evanxelista. Más embaxo tán los dos comitentes, identificaos apocayá como Berto di Bartolomeo del Banderaio y la so esposa Sandra, quien asisten arrodillados a la escena sacra. Per debaxo d'ellos, y funcionando como base de la composición, hai un altar de mármol sol cual vese una cadarma yacente al qu'acompaña la inscripción: «Yá fui antesenantes lo que vós sois; y lo que soi agora vais ser vós mañana» («''Io fu già quel che voi sete: y quel chi son voi ancor sarete''»).
 
La pintura puede lleese en sentíu vertical ascendente, como l'ascensión escontra la salvación eterna, dende la cadarma (símbolu de la muerte) hasta la Vida eterna (Divos Padre), pasando pola oración (los donantes), la intercesión de los santos (San Juan y la Virxe), y la redención (Cristu crucificáu). L'usu que fai Masaccio de la perspectiva fai que la composición seya un auténticu ''trompe l'oeil'' o [[trampantojo]] que fai paecer que'l muriu ta efectivamente furáu.