Diferencies ente revisiones de «Música electrónica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Tratar d +Trátase d)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-pequen +pequeñ)
Llinia 115:
Milton Babbitt compunxo'l so primer trabayu electrónicu utilizando'l sintetizador (llamada ''Composition for Synthesizer'') que foi creada por aciu el RCA nel CPEMC. La collaboraciones asocedíen superando les barreres de los océanos y de los continentes. En 1961, Ussachevsky convidó a Varèse al Columbia-Princeton Studio (CPEMC). Foi asistíu por [[Mario Davidovsky]] y [[Bülent Arel]]. La intensa actividá del CPEMC y n'otros sitios inspiró la creación en San Francisco del [[San Francisco Tape Music Center|Tape Music Center]] en 1963 por [[Morton Subotnick]], con otros miembros adicionales como [[Pauline Oliveros]], Ramón Sender, [[Terry Riley]] y Anthony Martin. Nel otru llau del Atlánticu tuvo llugar el Primer Seminariu de Música Electrónica, en 1964 en [[Checoslovaquia]], entamáu nel Radiu Broadcast Station de Plzen.
 
Siguieron desenvolviéndose nuevos preseos. Unu de los más importantes meyores tuvo llugar en 1964, cuando [[Robert Moog]] introdució'l [[sintetizador Moog]], el primera sintetizador analóxicu controláu por un sistema integráu modular de control de voltaxe. [[Moog Music]] introdució darréu un sintetizador más pequenupequeñu con un tecláu, llamáu [[Minimoog]], que foi utilizáu por ensame de compositores y universidaes, faciéndose bien popular. Un exemplu clásicu del usu del Moog de gran tamañu ye l'álbum ''[[Switched-On Bach]]'' de [[Wendy Carlos]].
 
En 1966 [[Pierre Schaeffer]] fundó'l ''Groupe de Recherches Musicales'' (Grupu d'Investigación Musical) pal estudiu y l'investigación de la música electrónica. La so programación ta estructurada a partir d'un compromisu nos procesos d'espardimientu, investigación y creación de la música contemporanea y los enclinos en videoarte ya imaxe más actuales. Les sos exhibiciones y conciertos son reproducíes en tiempu real por aciu dispositivos electrónicos, interfícies d'audiu-video y una plantiya de músicos y video artistes nacionales ya internacionales abiertos al usu de tecnoloxía punta.
Llinia 184:
La meyora del software y de les redolaes de producción virtuales llevó a que toa una serie de dispositivos d'antiguo solo esistentes como ''hardware'' tean agora disponibles como pieces virtuales, ferramientes o ''plug ins'' de los ''software''. Dalgunos de los ''softwares'' más populares son [[Max/Msp]] y [[Reaktor]], según paquetes de [[códigu abiertu]] tales como [[Pure Data]], [[SuperCollider]] y [[ChucK]].
 
Les meyores na miniaturización de los componentes electrónicos, qué na so dómina facilitaron l'accesu a preseos y tecnoloxíes usaes solo por músicos con grandes recursos económicos, dieron llugar a una nueva revolución nes ferramientes electróniques usaes pa la creación musical. Por casu, mientres los años 90 los teléfonos móviles incorporaben [[xeneradores de tonos]] [[monofónicos]] que delles fábriques usaron non solo pa xenerar los [[Ringtones]] de los sos equipos sinón dexaben a los sos usuarios delles ferramientes de creación musical. Darréu, los cada vegada más pequenospequeños y potentes computadores portátiles, computadores de bolsu y PDA´s abrieron camín a les actuales ''[[Tablets]] y [[teléfonos intelixentes]]'' que dexen non solo l'usu de xeneradores de tonu sinón a otres ferramientes como samplers, [[sintetizadores]] [[monofónicos]] y polifónicos, [[grabadores multipista|grabación multipista]] etc. que dexen la creación musical en casi cualquier llugar.
 
== Ver tamién ==