Diferencies ente revisiones de «Petrus Comestor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Tratar d +Trátase d)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-pequen +pequeñ)
Llinia 4:
 
== Biografía ==
Frecuentó la escuela claustral de Saint-Loup, de la que depués foi canónigu. Tuvo adscritu a [[Nuesa Señora de Troyes]]. Antes de 1148 foi [[deán]] del capítulu y recibió un beneficiu en 1148; escontra 1160 pertenecía al capítulu de Notre-Dame de París, y esi mesmu añu remplazó a Eudes (Odón) como canciller; coles mesmes encargábase de la Escuela Teolóxica Catedralicia. En París compunxo y concluyó enantes de 1173<ref group='nota'>En 1173, la ''Cronica'' de [[Abadía Saint-Marien d'Auxerre|Saint-Marien d'Auxerre]] cita esta obra, cf. N. Jung, voz ''Pierre Comestor'', en ''Dictionnaire de Théologie Catholique'', Letouzey, 1935.</ref> el so ''Hestoria scholastica'', que dedicó al obispu de [[Sens]], [[Guillermo de les Manos Blanques]] (1169-76). [[Alejandro III (papa)|Alejandro III]] pidió al cardenal [[Pedro de San Crisógono]] que dexara al canciller Pedro llograr una pequenapequeña cantidá de dineru concediéndo-y llicencia pa enseñar; este mesmu cardenal dixera a Alejandro III que Coméstor yera unu de los homes más cultos de Francia; al paecer, el calificativu ''Comestor'' (devorador) referíase la so pasión polos llibros. Retirar a la [[abadía de San Víctor]] y ellí ta soterráu.
 
== Obres ==
Les sos obres inclúin amás ''Sententiae de Sacramentis'' y un ''Tractatus de eucharistia'', y alderícase-y l'autoría de les sos ''Allegoriae in Vetus et Novum Testamentum'' y de una colección de máximes titulada ''Pancrisis''. Tocantes a los sos sermones, fueron con desoladora frecuencia mal atribuyíos a otru autores; paez so un comentariu moral sobre [[San Pablo]]. Tamién ye so un sermon atribuyíu a [[Hildebert de Lavardin]] obispu de [[-y Mans]] nel que prefigura el [[Purgatoriu]]
 
El so ''Hestoria Scholastica'' (''Hestoria escolar'') ye'l títulu pol que fundamentalmente ye recordáu.<ref>Cf. PL 198, 1053-1722.</ref> Trátase d'una [[hestoria sagrada]] en 20 llibros compuesta pa estudiantes a pidimientu so. Empieza cola creación y termina nos ''Fechos de los Apóstoles''; utiliza tolos llibros de la [[Biblia]], cuantimás los de naturaleza histórica, sacante los didácticos, llíricos y filosóficos, como'l ''Llibru de la Sabiduría'', los ''Salmos'', los ''Profetes'', la ''Epístoles'' etc.; embrive los discursos y toma datos tamién de numberosos autores profanos, especialmente de [[Flavio Josefo]] pal principiu de los Evanxelios. Inclúyense les inexactitudes y fábules propies del so tiempu. Con frecuencia pequenospequeños apéndices añeden datos xeográficos o etimolóxicos a la fin de los capítulos; la obra tuvo un ésitu enorme n'universidaes y escueles, como atestigua'l númberu de manuscritos que se caltuvieron, les cites y aponderamientos del mesmu y les abondoses traducciones. Inda nel sieglu XV citábase enforma esta obra, como puede trate poles ediciones feches enantes de 1500 del testu llatinu o la traducción francesa. (Strasburg, 1469, 1483, 1485, 1847; Reutlingen, 1473; Lyons, 1478; Basle, 1486; Paris 1487, etc.). Migne, nel so ''[[Patroloxía llatina]]'' CXCVIII, 1053-1844, reproduz la edición de Madrid de 1699. La popularidá de la obra vieno de xuru de la necesidá de los clérigos itinerantes de topar referencies pa les sos predicaciones, sermones y disputes teolóxiques. Foi traducida al francés col títulu de ''Bible historiale'' (Biblia historial) por [[Guyart deas Moulins]] escontra 1294.
 
Coméstor ye un discípulu de la ''hebraica veritas'' defendida por [[Hugo de San Víctor]] y sobremanera por [[André de Saint-Victor]] na [[exéxesis]] bíblica. [[Martin Grabmann]] arrexuntó so la denominación d'Escuela bíblica-moral a un grupu qu'entiende, amás d'a Coméstor, a [[Pierre -y Chantre]] y [[Étienne Langton]]. Al empiezu nun se trataba de traducir la Biblia directamente del hebréu, como fixo [[San Jerónimo]], sinón d'almitir l'autoridá de la exéxesis xudía. El testu de Coméstor amuesa que recibió bastantes tradiciones xudíes y tuvo contactos colos exegetas xudíos, como demuestren los trabayos de G. Dahan.