Diferencies ente revisiones de «Xuan Crisóstomu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m quimica
Llinia 66:
Col intre del tiempu Crisóstomo aportó a el sucesor de Flaviano I. Mientres la so misión como obispu amosó gran esmolición poles necesidaes espirituales y materiales de los probes. Tamién se pronunció en contra de los abusos de los poderosos y de la propiedá personal. La so interpretación directa de les Escritures (en contraste col enclín d'Alexandría onde se recurría a una interpretación [[alegoría|alegórica]]) conducir a escoyer pa les sos charres tarrezas eminentemente sociales qu'esplicaben el conceutu de la vida cristiana.
 
A la muerte de [[Nectariu de Constantinopla|Nectariu]] el [[27 de setiembre]] de [[397]] foi instituyíu de cierta forma en contra de la so voluntá como metropolitanu de [[Constantinopla]] (pola so calidá de villa imperial, el metropolitanu de Constantinopla recibió darréu'l títulu de Patriarca). Pa poder abandonar la ciudá de Antioquía, onde yera tan queríu, una escolta militar tuvo qu'acompañalo p'asina evitar la conmoción del pueblu. Quedó instituyíu como metropolitanu'l [[26 de febreru]] de [[398]] por TeófiloTeófilu, patriarca d'Alexandría, quien con gran desgano llevó a cabu'l pidíu del emperador [[Arcadio]].
 
=== Obispu de Constantinopla ===
Llinia 74:
 
=== Oposición, deposición y muerte ===
[[TeófiloTeófilu d'Alexandría|TeófiloTeófilu]], el patriarca d'Alexandría, quería someter a Constantinopla al so poder y opúnxose al lideralgu de Crisóstomo. Como yera un fuerte oponente de les enseñances de [[Oríxenes]], TeófiloTeófilu acusó a Crisóstomo de parcialidad ante les enseñances d'esi maestru y sacó provechu del episodiu de cuatro monxos d'Exiptu, los llamaos ''cuatro hermanos llargos'' (Dióscoro, Ammón o Ammonio, Eusebio y Eutimio, conocíos pol so saber y la so piedá), a quien condergara pol so sofitu a les teoríes de [[Oríxenes]]. Dichos monxos fuxeron de la represalia de TeófiloTeófilu y fueron acoyíos por Crisóstomo en Constantinopla. Amás Crisóstomo ganar a otru enemigu na persona de la emperatriz [[Elia Eudoxia]], esposa de [[Arcadio]], que se vio identificada coles crítiques del metropolitanu contra les estravagancies nel vistir de les muyeres.
 
Puede dicise que Crisóstomo caracterizar pola falta de tactu y temeridá al denunciar les ofienses de les instancies cimeres y la so actidud condució a que se creara una alianza na so contra ente Eudoxia, TeófiloTeófilu y el cleru cafiante quien convocaron un sínodu en [[403]] y acusaron a Crisóstomo de favorecer les enseñances d'Oríxenes. El Sínodu de la Encina (''Synodus ad quercum'') pronunciar pola deposición de Crisóstomo.
 
Sicasí al poco tiempu foi restituyíu por Arcadio medrosu de la roxura del pueblu y porque un incidente qu'asocedió en palaciu la emperatriz atribuyir a la roxura de Dios. Sicasí la paz foi curtia. Una estatua de plata que Eudoxia fíxose alzar frente a la catedral foi denunciada por Crisóstomo y una vegada más foi suspendíu y unviáu a una rexón alloñada na frontera con [[Armenia]].