Diferencies ente revisiones de «Gro Harlem Brundtland»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-director +direutor, -Director +Direutor)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-petróleu +petroleu)
Llinia 80:
Miembru del [[Partíu Llaborista Noruegu]], foi nomada Ministra de Mediu Ambiente en [[1974]], cargu que desempeñó hasta [[1979]]. Desempeñó'l cargu de primera Ministra de Noruega mientres un curtiu periodu (de febreru a ochobre) en [[1981]], siendo la primer muyer qu'ocupara dichu cargu en Noruega. Nesa ocasión el rei [[Olaf V de Noruega|Olaf V]] encamentó-y la formación d'un gobiernu por cuenta del arrenunciu del primer ministru [[Odvar Nordli]]. Nel so gabinete, Brundtland cuntó cola mayoría de los ministros de Nordli. Foi asocedida pol [[Høyre|conservador]] [[Kåre Willoch]].
 
En [[1986]], tres la cayida del gobiernu de [[Willoch]], Brundtland foi primer ministra nuevamente. Nesi periodu enfrentó una fonda crisis económica, resultáu de la cayida nel preciu del [[petróleupetroleu]] y la lliberalización del [[mercáu de bono|mercado de creitu]]. Llevó a cabu una política d'austeridá, d'amenorgamientu del [[gastu públicu]], lo mesmo que de control de la [[inflación]] y del [[consumu]]. Estes acciones xeneráron-y impopularidá na población y ente los partíos opositores, qu'intentaron ensin ésitu una [[moción de censura]]. El so partíu nun pudo permanecer nel poder tres les elecciones de [[1989]].
 
En [[1990]] volvió encabezar un gobiernu minoritariu. En 1994 Noruega incorporar al [[Espaciu Económicu Européu]], pero'l principal proyectu de Brundtland yera la incorporación de Noruega a la [[Unión Europea]]. Esti asuntu xeneró un alderique nacional que terminó col trunfu en contra de la unión nel [[referéndum]] de payares de [[1994]], en gran parte por cuenta de la negativa de los ciudadanos a compartir la [[zona económica esclusiva]]. La resultancia foi un grave revés pa la primer ministra, qu'entamara la so política económica en ficies de la integración a la UE. Magar la derrota, siguió nel cargu un tiempu más, anque tuvo que faer severos axustes al so planes económicos, y arrenunció sorpresivamente el [[25 d'ochobre]] de [[1996]].