Diferencies ente revisiones de «Cesareu d'Arles»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Tratar d +Trátase d)
m reis francos
Llinia 52:
Por acusaciones polítiques, el rei [[Alarico II]] facer deportar a Burdeos (dicir d'él que quería pasase al reinu enemigu de los francos). Cuando s'afayó la verdá, l'acusador salvó la vida namái por intercesión de Cesáreo.
 
Convocó'l "Concilio de Agde", qu'entamó la disciplina de la Ilesia, en collaboración col poder civil, daqué según la reglamentación eclesiástica, que completaba'l ''Breviarius'' (códigu civil) de Alarico. Equí demostró l'obispu un almirable espíritu organizador. Pero tou esi edificiu de paz y concordia que se taba construyendo cayó a la muerte de Alarico y el reinu visigodu se desmembró. Los francos punxeron sitiu a [[Arlés]], que los sos ciudadanos defender con valor, avagando la llegada de los refuerzos de [[TeodoricoTeodoricu el Grande|TeodoricoTeodoricu]]. Mientres l'asediu un pariente del obispu fuxó de la ciudá descolgándose de les muralles y pasóse al enemigu. Un grupu de xudíos entós enguizaron al pueblu por qu'acoradara al obispu por traidor, pero les circunstancies torgar y pasada la roxura afayóse qu'esti grupu apautara col enemigu apurrir la ciudá namás que nun los algamar la vengación.
 
La guerra dexó devastación, fame, ruines, graves pestilencias, prisioneros. Equí ye onde s'amosó la talla del obispu Cesáreo. Pa salvar a los prisioneros nun duldar en vender los oxetos preciosos del cultu, como Lorenzo, Ambrosio y Epifanio. La so caridá llegó a los desventuraos de dambos bandos, hasta'l puntu que los reis enemigos unviáron-y trés barcos cargaos de granu, como signu de gratitud pola so atención a los prisioneros del so bandu qu'él atendiera. Nuevamente pensóse qu'había ente él y esos reis dalgún pactu y ordenar que se presentara na corte de [[Rávena]]. El rei TeodoricoTeodoricu, al velo llegar probe y con aspeutu venerable, afayóse ante él y tratar con honores. Regaló-y un platu de plata, pidiéndo-y que lo guardara como recuerdo so, pero a los trés díes yá lu había vendíu y con lo percanciao lliberó dellos prisioneros. Les xentes precisaes de la ciudá entós allegaben en masa a él, pa pidi-y poles sos necesidaes, y nun teniendo qué da-yos, pidió a dellos personaxes de la corte que la ayudaren colos sos bienes pa faer la caridá. El Papa [[Símaco]] quixo conocer y al llegar a Roma concedió-y el paliu, a los sos diáconos l'usu de la dalmática, anovó-y el títulu de metropolita y de vicariu de la Santa See, amás de primáu de [[Galia]] y [[Hispania]].
 
De vuelta en Arlés, ayudó enforma a Cesáreo l'amistá col prefeutu Liberio, home rectu y bonu que gobernó la provincia con gran humanidá. Nos discutinios ente [[pelagianos]] y [[agustiniano|agustinianos]], Cesáreo tomó parte por estos postreros y llogró convocar el concilio d'Orange (añu 529), y da-y valor ecuménicu al llograr del Papa un documentu base sobre la doctrina recta que toos suscribieron, según l'aprobación del documentu final. Convocó otros cuatro concilios. N'unu d'ellos, el de Vaison, llogró que se diera a los simples sacerdotes el derechu a pedricar, porque nel campu, onde l'obispu llegaba más difícilmente, reinaba la más absoluta ignorancia relixosa. Un sieglu enantes el papa [[Celestino I]] prohibiera que pedricaren los sacerdotes, esmolecíu pola so falta de formación, pola desorientación que podíen causar ente la xente.