Diferencies ente revisiones de «Star Wars»

Contenido eliminado Contenido añadido
Oriciu (alderique | contribuciones)
Oriciu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 26:
 
== Les películes y la televisión ==
L'argumentu de les películes asitiase "«''desayá, nuna galaxa mui, mui alloñada....''"» (de la nuesa), ésta fras apaez davezu al entamu de cualisquiercualesquier hestoria rellacionada. Ellí diose demientres sieglos un enfrentamientu ente'l "«llau lluminosu de la Fuercia"» (representáu polos [[Jedi]], proteutores de la galaxa) y el "«llau escuru"» (representáu polos [[Sith]]).
 
En conclusión, la primerprimera triloxía (episodios I, II y III) mos cuenta cómo la República, que ta formada pola mayoría de los sistemes planetarios de la galaxa, s'enfrenta a una terrible guerra, en parte pol remane de Darth Sidious (un misteriosu mayestrumaestru Sith, que ye parte del llau escuru de la fuercia). Narren el deprendizaxdeprendimientu d'un xovenmozu Jedi (Caballeru del llau lluminosu) d'[[Anakin Skywalker]], y la so perversión al llau escuru, yá qu'esti cai por tentaciones fuertes pal ser humanu, nesti casu los sentimientos humanos. Al empar, narrase la desapaición de la corruptacorrompida República GaláuticaGaláctica, y la so sostituciónsustitución por un EmperiuImperiu GaláuticuGalácticu opresor (que remembra a l'Antigua Roma), col so emperador [[Palpatine]] (mayestrumaestru Sith, Darth Sidious) y elya'l so deprendizaprendiz [[Darth Vader]] (Anakin Skywalker). Igualmente esta triloxía llevanos a la reflexón de les tentaciones mas fonderes del amor haza una persona mui averada a nós, y qu'estes nun son realizaes al mou de nuesu.
Na triloxía orixinal (Episodios IV, V y VI), los caballeros Jedi foron esterminaasesterminaos, y namái un pequeñu garrapiellugarapiellu de rebeldes resiste entá al EmperiuImperiu. La esistencia d'una terrible arma imperial, la [[Estrella de la muerte]], causa'l reclutamientu d'un xovenmozu [[Luke Skywalker]] (fíu d'Anakin) por parte de l'[[AllianzaAlianza Rebelde]], y el so entrenamientu Jedi por parte d'[[Obi-Wan Kenobi]] y posteriormente por [[Yoda]].
 
Les películes de la saga tan feches de tal manera que seyan una sola hestoria relatada en seyes episodios:
Llinia 44:
 
En televisión:
* Especial NavideñuNavidiegu [[Holiday Special-1978-TV]]
* [[The Muppet show]] especial Star Wars de los [[teleñecos]] emitíu'l [[21 de febreru]] de [[1980]].
* Los [[Ewoks]] y los [[Droids]], series animaes
Llinia 51:
 
Futuros proyeutos:
* Se tien anunciáuanunciada unapal futurafuturu una serie de televisión que va cuntar la hestoria, ente los Episodios III y IV, de variosdellos personaxes del universu Star Wars.
* AnuncioseAnuncióse tamién una futura serie animada pa la televisión.
* Y la posible reedición de la saga en 3D formatu [[IMAX]].
 
== Universu espandíu ==
Tres la triloxía orixinal, l'[[universu de ficción]] de Star Wars siguió medranadomedrando notrosn'otros medios, principalmente al traviés de noveles y cómics, cuyesonde hestoriasles hestories yeren polo xeneral compatibles, formando una cronoloxía que partía dende miles d'años enantes de les películes fasta los descendientes de los protagonistes d'elles. A esti "«universu"» qu'enanchaba l'orixinal "«oficial"» de les películes senómase-y noma "«Universu Espandíu"». Desgraciadamente, la mayor parte d'estes hestoriashestories son claramente contradictories colos episodios I, II y III, que se ficieron depués, lo que fai que'l so futuru seya inciertu, especialmente depués de l'apaición de cómics qu'enanchen la continuidá d'esos episodios.
 
=== Lliteratura ===
Les seyes primeres películes de Star Wars enseñen les bases pa les docenes y docenes de llibros que tan escritos. Munchos de los llibros tan autorizaos por [[LucasFilm]]. Les hestories esplicaes nestos llibros enanchenseenánchense dende enantes de "«The Phantom Menace"» fasta depués de "«Return of the Jedi"». La fonciónfunción d'estos llibros ye espandirespander el mundu de Star Wars.
 
Asina, noveles y cómics estiendenenanten l'universu de Star Wars nuna serie d'époques nomaes oficialmente de la siguiente manera tantutanto polos editores americanos como polos hispanos:
 
* [[Periodu de l'Antigua República]]: Abarca variosdellos milenios y describe la hestoria de les antigües guerres ente Siths y Jedis, asina como la so tresformación na Orde Jedi.
* [[Era del Surdimientu del Imperiu]]: Narra los asocedíos tres la "«estinción"» de los Sith fasta la [[Guerra de los Clones]] y la [[Purga Jedi]], l'entamu del [[ImperriuImperiu Galácticu|Imperiu Galáuticu]] fasta la [[Guerra Civil Galáctica|Guerra Civil Galáutica]] y l'Episodiu IV.
* [[Era de la Rebelión]]: Narra dende'l cuartu episodiu fasta un añu depués del sextusestu. Comprende la Guerra Civil GaláuticaGaláctica y la conversión de la Rebelión na Nueva República.
* [[Era de la Nueva República]]: Narra los venti años que vienen depués del episodiu sextusestu y demientres un gran númnerunúmberu de noveles amuesase'l resucitar de la República y de los Jedi.
* [[Era de la Nueva Orde Jedi]]: Más de diez años nos que s'acaba la República y nos que la Nueva Orde Jedi ha lluchar por xunir tola galaxa nuna llucha común.
* [[Era del Llegáu]]: AprosimadamenteAproximadamente unos cien años nos que se cunta la llucha de la Orde Jedi por torgar una nueva guerra civil, por caltener xunía a la galaxa y por torgar un nueunuevu EmperiuImperiu y elya'l retornu del Llau Escuru per aciu de la descendencia de la [[Familia Skywalker]].
 
=== Xuegos de Rol ===
Llinia 76:
* [[Risk Star Wars, edición Guerra los Clones]]
 
=== VideoxuegosVideuxuegos ===
* [[Star Wars Arcade]] EDICIÓN ESPECIAL
 
Llinia 265:
 
== Éxitu comercial ==
El so ésitu foi lo abondo grande como pa permitir a Lucas creyar la so propia productora ([[Lucasfilm]]) y una serie d'empreses rellacionaes ([[LucasArts]], [[Industrial Light & Magic]], ya esootres). Foron les primeres películes que ficieron usu intensivu del merchandising como fonte de beneficios, estendiéndose aína fuera de lo cinematográficu. Namás salir la primera película, esistíen camisetes, pósters, taces, cómics, llibros, etc... basaes nos personaxes de la película, y siguen produciéndose anguaño, a pesar del parón de cuasi venti años ente "«Return of the Jedi"» y "«The Phantom Menace"».
 
Cuando [[Ronald Reagan]] presentó la so [[AniciativaIniciativa de Defensa Estratéxica]] (qu'incluyía'l llanzamientu de satélites capaces de destruyir misiles en plenu vuelu), la prensa apodólu "«Star Wars"», polo ambiciosu del proyeutu, qu'enxamás llegó a realizase, anque [[George.W Bush]] plantegó un proyeutu d'escudu antimisiles, que ye asemeyáu pero menos ambiciosu.
 
== Los planetes en Star Wars ==