Diferencies ente revisiones de «Claude Debussy»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Llee +Lee )
m que-y se-y
Llinia 68:
El 17 de mayu de 1893, el teatru de los ''[[Bouffes Parisiens]]'' presentó'l drama ''[[Pelléas et Mélisande (ópera)|Pélleas et Mélisande]]'', del dramaturgu belga [[Maurice Maeterlinck]]. En 1891, Debussy solicitara, infructuosamente, el permisu pa emplegar ''La princesse Maleine'', otra de les obres teatrales d'esti autor, como llibretu d'ópera. Anque l'estrenu parisín de ''Pélleas'' nun tuvo ésitu, Debussy atopó nél el llibretu fayadizu y Maeterlinck aprobó que lo utilizara nuna carta del 8 d'agostu d'aquel añu, fecha na que'l músicu yá esbozara dellos fragmentos de la futura ópera; el primeru d'ellos foi la escena de la confesión. La composición de la ópera avanzó ente 1897 y 1900, años nos qu'amás presentó dellos fragmentos n'audiciones privaes. En 1898, Albert Carré, direutor de la [[Teatru Nacional de la Opéra-Comique|Opéra-Comique]], aceptara la representación de la obra, pero hasta'l 5 de mayu de 1901 nun se comprometió formalmente a incluyila ente les representaciones de la temporada siguiente. Tanto l'ensayu xeneral, el 28 d'abril de 1902, como l'estrenu definitivu, el 30 d'abril, fueron tumultuosos, animaos poles discrepancies ente autor y compositor. La obra amenó la oposición gafienta d'una parte de la crítica y de compositores académicos —Saint-Saëns, [[Théodore Dubois]]— y l'almiración d'un grupu d'artistes amigos y parte del públicu que, progresivamente y tres socesives representaciones, acabaron per aceptar la.
 
Esti drama llíricu en cinco actos y doce cuadros trescurre al traviés d'hestories fantástiques de cuentos de faes, d'ambiente ocultista y misteriosu. Nun país imaxinariu de nome Allemonde, Golaud, nietu del rei Arkel, tresmanar nun monte mientres caza. Atopa al pie de un estanque a Mélisande llorando. Seis meses dempués, Golaud comunica per carta al so hermanu Pélleas que casó a Mélisande, contrariando un matrimoniu de conveniencia alcordáu pol rei. Arkel acepta la vuelta de Golaud al castiellu. L'atmósfera opresora del monte qu'arredola'l castiellu apavoria a Mélisande. La perda de la so alianza mientres acompañaba a Pélleas desencadena la rocea y los celos de Golaud, que -yos espía y, taramiáu polos celu, sospriénde-yos, matu a Pélleas y manca gravemente a Mélisande que, n'allumando una fía, muerre quietamente.
 
La música que Debussy compunxo pa esta ópera foi calificada de revolucionaria y radical. Les partes vocales mover a lo llargo de tola obra nuna especie de recitativo continuu, con dellos florecimientos melódicos pero qu'en nengún casu lleguen a les tradicionales aries. Anque emplega una orquesta completa, en rares ocasiones esplegar totalmente; sofítase especialmente nes sonoridaes de la cuerda, con frecuendia subdividida, con sordina y con énfasis nos soníos más graves. Bien raramente fai sonar el metal o la madera ensin combinar los sos soníos colos de la cuerda. L'empléu de temes representatives de los personaxes y les situaciones ta bien llueñe del ''[[leitmotiv]]'' de Wagner.