Diferencies ente revisiones de «Pá Noel»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-pequen +pequeñ)
m que-y se-y
Llinia 43:
En [[1809]] l'escritor [[Washington Irving]] escribió una sátira, ''Hestoria de Nueva York'', na que deformó al santu holandés, ''Sinterklaas'', na burda pronunciación angloparlante Santa Claus. Más tarde el poeta [[Clement Clarke Moore]], en [[1823]], publicó un poema onde dio cuerpu al actual mitu de Santa Claus, basándose nel personaxe de Irving. Nesi poema fai mención d'una versión de Santa Claus, nanu y delgáu, como un duende; pero que regala xuguetes a los neños en víspora de Navidá y que se tresporta nun trinéu tiráu por nueve [[renu|renos]], incluyendo a [[Rodolfo el renu|Rudolph]] (Rodolfo).
 
Darréu, escontra [[1863]], adquirió l'actual fisonomía de gordu barbudu bonachón cola que más se -y conoz. Esto foi gracies al dibuxante [[Alemaña|alemán]] [[Thomas Nast]], quien diseñó esti personaxe pa les sos tires [[navidá|navidiegues]] en ''[[Harper's Weekly]]''. Ellí adquirió la so vestimienta y créese qu'el so ceador basar nes vestimientes de los obispos de vieyes dómines pa crear esti «San Nicolás», que nesi momentu yá nada tenía que ver con [[San Nicolás de Mira]].
[[Archivu:MerryOldSanta.jpg|thumb|Ilustración de 1881 por [[Thomas Nast]].]]
A mediaos del [[sieglu XIX]], la Santa Claus [[estaunidense]] pasó a [[Inglaterra]] y dellí a [[Francia]], onde se fundió con ''Bonhomme Noël'', l'orixe del nuesu Pá Noel, quien tenía asemeyáu físicu con Santa Claus, pero vistía de blancu con vivos doraos. Igualmente a fines del sieglu XIX, a partir d'un anunciu estaunidense de la Lomen Company, crearíase la tradición de que Pá Noel procedería del Polu Norte; y popularizaríense dafechu los [[renos navidiegos]] como mediu de tresporte de Santa Claus.