La Ópera de Beixín (en chinu: 京剧 jīngjù o 京戏 jīngxì), ye una clase d'Ópera China que s'empecipió a mediaos del sieglu XIX y que se fixo desaxeradamente popular ente la corte de la dinastía Qing. Ta considerada como una de les máximes espresiones de la cultura de China.

La ópera de Beixín
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Ópera de Beixín.
Llugar  China
Criterios inmaterial: R1, R2, R3, R4 y R5
Referencia 00418
Inscripción 2010 (XXXIV Sesión)
Área Asia y Pacíficu
Cambiar los datos en Wikidata

El 16 de payares de 2010, la Unesco declaró la Ópera de Beixín como Patrimoniu Cultural Inmaterial de la Humanidá[1]

Historia editar

Anque ye bien conocida como Ópera de Beixín los sos oríxenes asítiase nes provincies d'Anhui y Hubei. Gran parte de los diálogos realizar n'antiguos dialeutos procedentes d'estos dos rexones. Créese que la ópera de Beixín nació nel añu 1790 con una representación qu'un grupu teatral ufiertó al emperador Qianlong pa festexar el so ochentenu cumpleaños. Orixinariamente, la ópera representábase namái na corte imperial y nun se convirtió nun espectáculu públicu hasta más tarde.

Personaxes editar

La ópera de Beixín tien cuatro tipos distintes de personaxes, trés masculinos y unu femenín:

  • Jing: Personaxe masculín dotáu d'una gran fuercia de voluntá. Reconózse-y con facilidá yá que siempres lleva un maquillaxe escesivu.
  • Sheng: Personaxe masculín que presenta trés variantes distintos; el Sheng Guerrero, el Sheng mozu y el Sheng mayor.
  • Ch'ou: Personaxe masculín. Ye'l bufón de la obra.
  • Tan: Personaxe femenín. Esti personaxe tien tamién distintes variantes: Tan mayor, Tan flor (una moza allegre y un tanto descarada), Tan verde (muyer nueva y de gran derechura) y Tan del caballu y la espada (una muyer qu'apodera tan bien la caligrafía como l'arte de la guerra).

Ye importante tamién el color del vestuariu qu'utilicen los actores. Asina'l color negru representa un calter atrevíu; el blancu sirve pa representar a una persona mentirosa; l'azul indica a un personaxe fríu y calculador; y el colloráu utilizar pa personaxes valientes y lleales. Los colores doraos y platiaos utilizar pa representar a dioses.

Los argumentos de la ópera de Beixín son bien variaos y van dende les intrigues de la corte hasta fazañes militares. Importa tantu la música como los xestos, les acrobacies y los cantares. Delles representaciones pueden durar hasta seis hores.

Referencies editar

Enllaces esternos editar