Accidente xeográficu

unidá xeomorfolóxica

Un accidente xeográficu ye una unidá xeomorfolóxica. Tamién podemos definilo como una de les distintes formes que tien el terrén de la Tierra.[1]Los accidentes xeográficos clasificar por carauterístiques tales como elevación, pindia, orientación, estratificación, formación predresa y tipu de suelu. Exemplos d'accidentes xeográficos son los montes, cantiles, valles,(etc).[2]Los océanos y continentes son los accidentes d'orde máximu. Los elementos de los accidentes xeográficos son aquelles partes que pueden identificase nellos, reparándose en dellos d'ellos. Los elementos xenéricos de los accidentes xeográficos dixitales d'elevación usando delles téuniques automátiques o semiautomátiques.

Accidente xeográficu
unidad geomorfológica (es) Traducir, oxetu xeográficu y llugar xeográficu
Cambiar los datos en Wikidata

Los accidentes xeográficos elementales (segmentos, facetes, unidaes de relieve) son les divisiones homoxénees más pequeñes de la superficie terrestre, a una escala y resolución daes. Son zones con propiedaes morfométricas relativamente homoxénees, llindaos per llinia de discontinuidá. Un pandu o llomba puede reparase a diverses escales ente pocos cientos de metros hasta cientos de quilómetros. Poro, la distribución espacial de los accidentes xeográficos ye de cutiu difusa y dependiente de la escala, como nel casu de los suelos y estratos xeolóxicos.

Dellos factores, dende la tectónica de plaques a la erosión y la sedimentación, pueden xenerar y alteriar accidentes xeográficos. Factores biolóxicos tamién pueden influyir nellos, como ye'l casu de les plantes nel desarrollu de les dunes y los saladares y de los corales y algues na formación de petones.

Munchos de los términos nun s'apliquen namái a carauterístiques de la Tierra, pudiendo ser utilizaos pa describir carauterístiques de la superficie d'otros planetes y oxetos paecíos nel Universu.

Tipos editar

Por enclín editar

Accidentes fluviales editar

Accidentes montascosos y glaciares editar

Accidentes volcánicos editar

Referencies editar

  1. ¿Qué Son Les Estructures Naturales?, páx.20 en Google Books
  2. historia y geografia (en castellanu). Andres Bello. Consultáu'l 06-01-2018.
  3. «Isla» (en castellanu). Wikipedia, la enciclopedia llibre. 13 de setiembre de 2017. https://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Isla&oldid=101867244. Consultáu'l 15 de setiembre de 2017. 

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar