Acta de Rindición de Xapón

L'Acta de Rindición Xaponesa foi l'alcuerdu robláu que formalizó la Rindición de Xapón, rematando la Segunda Guerra Mundial. Foi robláu polos representantes del Imperiu del Xapón, los Estaos Xuníos d'América, la República de China, el Reinu Xuníu, la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques, la Mancomunidá d'Australia, el Dominiu del Canadá, el Gobierno provisional de la República Francesa, el Reinu d'Holanda y el Dominiu de Nueva Zelanda sobre la cubierta del USS Missouri na Badea de Tokiu el 2 de setiembre de 1945. Conózse-y a la fecha como'l Día de la Victoria sobre'l Xapón, anque tal designación ye más frecuentementemente usada pa referise a la fecha del anunciu de rindición del Emperador Hirohito y Gyokuon-hōsō, dau per radio al mediu día (hora de Xapón) el 15 d'agostu de 1945 p'aceptar los términos de la Declaración de Potsdam.

Representantes de Xapón de pies sobre'l USS Missouri previu a la firma de l'Acta de Rindición.

Ceremonia de Rindición editar

 
El Xeneral Douglas MacArthur robla l'Acta de Rindición en nome de los Poderes Aliaos.
 
El Ministru de Rellaciones Esteriores Mamoru Shigemitsu robla l'Acta de Rindición en nome del Gobiernu de Xapón, rematando formalmente la Segunda Guerra Mundial.

La ceremonia sobre la cubierta del Missouri duru ventitrés minutos y foi tresmitida a tol mundu. L'Acta foi primeru robláu pol Ministru de Rellaciones Esteriores Mamoru Shigemitsu «Por Orde y en nome del Emperador del Xapón y del Gobiernu Nipón» (9:04 a.m.).[1] Depués pol Xeneral Yoshijirō Umezu, Xefe del Mandu Xeneral Militar, «Por Orde y en nome del Cuartel Xeneral Imperial Nipón» robláu (9:06 a.m.).[2] Dempués, el Xeneral del Exércitu de los E.U.A. Douglas MacArthur, Comandante Pacíficu Suroeste y Comandante Supremu de les Potencies Aliaes, tamién robláu a les (9:08 a.m.).[1] Como testigos, el Teniente Xeneral d'O.S. Jonathan Mayhew Wainwright IV, quien rindiera a les Filipines, y el Teniente Xeneral británicu Arthur Percival, quien rindiera a Singapur, recibieron dos de los seis plumes utilizaes pa roblar l'Acta. Otra pluma foi pa l'Academia Militar de los Estaos Xuníos en West Point, y una pal so auxiliar. Toles plumes usaes por MacArthur yeren negres, sacante la postrera que yera color ciruelu y foi dada a la so esposa. Un retruque d'esta, con copies de l'Acta de Rindición, tán almacenaes nel Missouri debaxo d'una placa marcando'l llugar de firma.

Dempués de la firma de MacArthur como Comandante Supremu, los siguientes representantes roblaron l'Acta de rindición en nome de caúna de les Potencies Aliaes:

El 6 de setiembre, el Coronel Bernard Theilen llevó'l documentu y un escritu imperial a Washington, D.C., y presentar ante Presidente Harry Truman nuna ceremonia formal na Casa Blanca a otru día. Los documentos fueron exhibíos nel Archivu Nacional de los Estaos Xuníos.

Testu editar

 
Testu orixinal de la rindición del Xapón n'inglés.
Nós, actuando por orde y en nome del Emperador del Xapón, el Gobiernu xaponés y el Cuartel Xeneral Imperial Xaponés, pol presente aceptamos los términos de la declaración expedida polos titulares de los gobiernos de los Estaos Xuníos, China, y la Gran Bretaña'l 26 de xunetu de 1945 en Potsdam, y subsecuentemente pola Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques, quien d'equí p'arriba van ser referíos equí como les Potencies Aliaes.

Pol presente proclamamos la rindición incondicional de les Potencies Aliaes de Cuartel Xeneral del Imperiu Xaponés y de toles fuercies armaes xaponeses y toles fuercies armaes sol control xaponés onde seya que tean asitiaes.

Pol presente ordenamos a toles fuercies xaponeses onde seya que s'atopen y al pueblu xaponés a cesar hostilidaes darréu, a caltener y salvar de daños a toles embarcaciones, aeronaves, toa propiedá militar y civil, y a cumplir con tolos requerimientos sían impuestos pol Comandante Supremu de les Potencies Aliaes o poles axencies del Gobiernu Xaponés sol so mandu.

Pol presente ordenamos al Cuartel Xeneral Imperial Xaponés a expedir de momentu les órdenes a los comandantes de toles fuercies xaponeses y toles fuercies sol mandu xaponés onde seya que tean asitiaes a rindise incondicionalmente a si mesmos y toles fuercies sol so control.

Pol presente ordenamos a tolos oficiales civiles, militares y navales a obedecer y faer cumplir toes proclamar, órdenes, y directives que provengan del Comandante Supremu qu'a les Potencies Aliaes sía-yos propiu efectuar esta rindición y expedíes pol o so la so autoridá; y diriximos a toos esti oficiales a que permanezan nos sos puestos y a siguir desempeñando los sos deberes non bélicos nun siendo qu'específicamente relévese-yos de por él o so la so autoridá.

Pol presente asumimos la obligación de pol Emperador, el Gobiernu Xaponés y los sos socesores a cumplir colos términos de la Declaración de Potsdam en bona fe, y a expedir cualesquier orde y tomar cualquier aiciones que se riquir pol Comandante Supremu de les Potencies Aliaes o por cualesquier otru representante designáu poles Potencies Aliaes col propósitu de faer efectiva esta declaración.

Pol presente ordenamos al Gobiernu Imperial Xaponés y al Cuartel Xeneral Xaponés a que de momentu llibere los prisioneros de guerra aliaos y los civiles agora sol control xaponés y a aprovi-yos proteición, curiáu, caltenimientu, y transportación inmediata a los llugares que se-yos indiquen.

L'autoridá del Emperador y del Gobiernu Xaponés pa rexir sobre l'Estáu va tar suxeta al Comandante Supremu de les Potencies Aliaes, quien tomara les decisiones que considere necesaries pa cumplir colos términos d'esta rindición.

Robláu na BADEA DE TOKIO, XAPÓN a les 09:04 nel SEGUNDU día de SETIEMBRE de 1945

Mamoru Shigemitsu
por orde y en nome del Emperador de Xapón y del Gobiernu Xaponés

Yoshijirō Umezu
por orde y en nome del Cuartel Xeneral Imperial Xaponés

Aceptáu na BADEA DE TOKIO, XAPÓN a les 09:08 nel SEGUNDU día de SETIEMBRE de 1945, polos Estaos Xuníos, la República de China, el Reinu Xuníu y la Xunión de Repúbliques Socialistes Soviétiques, y polos intereses de les otres Naciones Xuníes en Guerra con Xapón.

Douglas MacArthur
Comandante Supremu de les Potencies Aliaes

C.W. Nimitz
Representante de los Estaos Xuníos

Hsu Yung-Ch'ang
República de China

Bruce Fraser
Representante del Reinu Xuníu

Kuzma Derevyanko
Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques

Thomas Blamey
Representante de la Mancomunidá d'Australia

L. Moore Cosgrave
Representante del Dominiu del Canadá

Jacques Leclerc
Representante del Gobiernu Provisional de la República Francesa

C.Y.L. Helfrich
Representante del Reinu d'Holanda

Leonard M. Isitt
Representante del Dominiu de Nueva Zelanda

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.