Adriano I (700Roma – 25 d'avientu de 795Roma) foi'l Papa nᵘ 95 de la Ilesia católica de 772 a 795.

Adrianu I
95. Papa

5 febreru 772 - 25 avientu 795
Esteban III - Lleón III
Vida
Nacimientu Roma700[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Pontificios Estaos Pontificios
Muerte Roma25 d'avientu de 795[2] (94/95 años)
Sepultura basílica de San Pedru
Familia
Familia
Estudios
Llingües falaes llatín
Oficiu sacerdote católicuautor
Llugares de trabayu Roma y Estaos Pontificios
Creencies
Relixón Ilesia Católica[3]
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

Diáconu, fíu de Todulo, duque de Roma y Cónsul Imperial, foi electu papa ocho díes dempués de la muerte del so predecesor.

El so pontificáu, unu de los más llargos de la historia, empecípiase teniendo que faer frente a la invasión del rei lombardu Desiderio, pa lo cual pidió, como'l so antecesor Esteban II, ayuda al rei de los francos, l'acabante coronar Carlomagno.

Carlomagno, al mandu de un poderosu exércitu, entró n'Italia en 773 y dirixióse a Roma onde, n'abril de 774, reconoció les donaciones territoriales que'l so padre, Pipino el Curtiu, realizara al papáu. Primeramente dirixiérase a Pavía, la capital lombarda, que ye sitiada, y darréu tomada en xunu de 774, lo que dexa a Carlomagno unviar al exiliu, de Corbie (Francia), a Desiderio y proclamase rei de los lombardos.

Adriano escribió a los Obispos d'España contra los errores de Felix de Urgel, qu'empezaben a suplir. Nel añu 786 unvió una delegación a Inglaterra, pa establecer y confirmar la Fe.

Mientres el so pontificáu, Irene, madre del emperador Constantino VI convocó'l Séptimu Concilio Ecuménicu que se celebró en Nicea en 787 y que so la presidencia de los legaos papales restableció'l cultu de les imáxenes condergando la iconoclasia y escomulgando a los sos siguidores colo que se punxo fin a la primer crisis iconoclasta empecipiada pol emperador Lleón III el Isaurio, en 726.

Finó, dempués de más de ventitrés años de papáu, el 25 d'avientu de 795, siendo soterráu na Basílica de San Pedro.

Referencies editar

  • de Capmany y de Montpalau, Antonio (1792) Compendiu cronolóxicu-históricu de los soberanos d'Europa..., Ed. Blas Roman. páxs. 15–16. [1]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 8821717. Apaez como: Hadrian. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. dellos autores (2000). «Enciclopedia dei Papi» (italianu).
  3. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: adriano. Data de consulta: 23 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar