Aeropuertu Internacional de Wellington

L'Aeropuertu Internacional de Wellington ye unu de los más importantes de Nueva Zelanda, emprestando serviciu a la capital del país. Opera con una amplia ufierta de vuelu de cabotaxe y dalgunos internacionales, siendo la mayoría d'Australia y otres poblaciones vecines. Más de 5 millones de pasaxeros transitar en 2008.[1]

Aeropuertu Internacional de Wellington
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: WLG • OACI: NZWN
Llocalización
ReinosBandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda
Rexón Rexón de Wellington
Organización territorial Wellington City (en) Traducir
Coordenaes 41°19′44″S 174°48′42″E / 41.328969°S 174.811682°E / -41.328969; 174.811682
Aeropuertu Internacional de Wellington alcuéntrase en Nueva Zelanda
Aeropuertu Internacional de Wellington
Aeropuertu Internacional de Wellington
Aeropuertu Internacional de Wellington (Nueva Zelanda)
Altitú 13 m
Historia y usu
Apertura1959
Orixe del nome Wellington
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Wellington
Vuelos
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Ye consideráu como unu de los más peligrosos del mundu, sobremanera pola curtia estensión de la so pista, que mide pocu más de 2 quilómetros de llargu, llindando'l valumbu y pesu de los aviones pa realizar despegues o aterrizaxes nesta pista. Amás l'aeropuertu ta allugáu ente llombes y la pista termina nel mar per dambos estremos. Esto, xunto colos fuertes vientos de la zona facer abondo peligrosu.[2]

Historia editar

 
Boeing 747 de Qantas Airways. Foi'l primera Boeing 747 qu'aterrizó nesti aeropuertu.

L'aeropuertu que se emplaza nel llugar actual empezó a operar nel añu 1959, dempués de primir a la cámara de comerciu llocal pa una llocalización más cercana al centru de la ciudá. L'aeropuertu principal de Wellington tuvo hasta entós en Mariña de Kapiti, conocíu como Aeropuertu de Paraparaumu, non aparente p'aeronaves de gran valumbu por cuenta de la adversidá de la orografía circundante. El llargor orixinal de la pista yera de 1630 metros (5350 pies), estendida a 1936 m a principios de los años 1970, pa la so adecuación al aterrizaxe y despegue d'aviones DC-8.

La terminal nacional orixinal construyir de forma temporal dientro d'un hangar de fierro corrugado, usáu orixinalmente pal ensamblaxe d'aviones de Havilland, permaneciendo asina mientres décades. Yera conocíu por tar atarraquitáu, con goteres y espuestu albentestate. Esti edificiu permaneció visible dende la Terminal de Sounds Air dende la cual una pasarela cubierta solía coneutar l'antigua Terminal cola nueva, pero dende entós esanicióse. En 1981 anuncióse una meyora de la terminal nacional, presupuestada en 10 millones de dólares neozelandeses, pero en 1983 los planes archiváronse dempués de que les proyeiciones de costos dobláronse en demasía. En 1987, la terminal foi anovada profusamente por Air New Zealand y Ansett New Zealand construyó una nueva terminal como una estensión de la terminal internacional cuando empezó a ufiertar servicios aéreos nacionales.

En 1991, l'aeropuertu presentó los planes d'ampliación de la cai de rodaxe p'aeronaves de categoríes D y E y adquirir espaciu adicional, que fueron abandonaos tres les protestes de los residentes locales. El plan implicó la eliminación del cercanu campu de golf Miramar y un gran númberu de propiedaes residenciales y comerciales. L'aeropuertu mercó les tierres del campu de golf de Miramar en 1994 pal espaciu del estacionamiento.

En 1992, consideráronse dellos sitios alternativos pal aeropuertu de Wellington: Te Horo, Paraparaumu, Islla d'Esquita, Valle de Ohariu, Horokiwi, Wairarapa y Pencarrow. Sicasí, tomóse la decisión d'actualizar el sitiu esistente en Rongotai. En 1999 completóse una importante terminal nueva ya integrada cola terminal internacional, que se construyera como una primer etapa ensin completar d'una terminal dafechu nueva en 1977. Construyóse una zona de seguridá de 90 metros nel estremu sur de la pista pa cumplir coles normes de seguridá de la OACI, ente que una zona similar púnxose en marcha nel estremu norte de la pista.

Dende 1998, l'aeropuertu tien dos tercios propiedá d'Infratil, y el terciu restante pertenez a l'alministración llocal de Wellington. A finales de 2003, l'aeropuertu instaló una gran estatua de Gollum na terminal pa promover l'estrenu mundial de The Lord of the Rings: The Return of the King.

N'abril de 2006, Air New Zealand y Qantas anunciaron que propunxeron celebrar un alcuerdu de códigu compartíu, argumentando que sería necesariu p'amenorgar los asientos vacíos y les perdes financieres nes rutes ente Australia y Nueva Zelanda. L'aeropuertu se contrapuso señalando lo que vía como un duopolio qu'afogaría la competencia y la demanda de pasaxeros nos vuelos internacionales de Wellington. El códigu compartíu foi abandonáu poles dos aereollinies dempués de que fora refugáu nun fallu de la Comisión Australiana de Competencia y Consumu en payares de 2006.

Incidentes editar

A pesar de la so pista curtia y de los vientos frecuentes, hubo bien pocos incidentes de seguridá nel aeropuertu.

En 1991, un Boeing 747 d'United Airlines fixo un aterrizaxe ensin programar dempués de que'l so destín orixinal, Aeropuertu de Christchurch, cerrar por borrina. A pesar de que l'avión aterrizó ensin peligru, tolos pasaxeros y carga tuvieron que ser desallugaos del avión primero qu'ésti pudiera desapegar de nuevu. L'avión fuera esviáu orixinalmente d'Auckland a Christchurch, por cuenta de la borrina en Auckland. Ente que sobrevolaba Wellington, Christchurch tamién foi cubiertu pola borrina. Al nun disponer de suficiente combustible, el vuelu foi finalmente esviáu a Wellington.

El miércoles 21 del payares de 2007, una avioneta Cessna 172 propiedá de "Wings over Whales" (Ales sobre les Ballenes) que salía escontra Kaikoura nun viaxe de avistamiento de ballenes, entornó sobre'l so techu, yá que na pista soplaben fuertes vientos del norte. Los dos persones que taben a bordu llograron escapar con firíes leves. L'aeropuertu foi cerráu mientres unes 2 hores.

El 17 de xunu de 2008, un Boeing 737-800 de Pacific Blue treslladar escontra un llau fora d'una pasarela dempués d'una fuerte rabasera de vientu sobre la seición de cola. Anque los pasaxeros taben desembarcando nesi momentu y el personal de tierra taba trabayando nel avión coles mesmes, naide resultó mancáu.[3]

Aereollinies y destinos editar

 
BAe Jetstream 41 de l'agora sumida Origin Pacific Airways nel aeropuertu de Wellington en xunu de 2004.
Aereollinies Destinos Pier
Air Chathams Chatham Island South
Air New Zealand Auckland, Christchurch, Dunedin South West
Air New Zealand operáu por Air Nelson Blenheim, Hamilton, Invercargill, Napier, Nelson, New Plymouth, Rotorua, Tauranga South, South West, Central
Air New Zealand operáu por Eagle Airways Blenheim, Gisborne, Nelson, Palmerston North, Taupo, Timaru, Wanganui, Westport, Whakatane, Whangarei South, South West, Central
Air New Zealand operáu por Mount Cook Airline Christchurch, Dunedin, Hamilton, Queenstown South, South West
air2there Blenheim, Paraparaumu South
Golden Bay Air Estacional: Takaka South
Jetstar Airways Auckland, Christchurch North West Doméstica
[[Sounds

Air]]||Blenheim, Kaikoura, Nelson, Picton|| align="center" |South

Destinos internacionales editar

Ciudaes por países Nome del Aeropuertu Aereollinies
Asia
  Singapur
Singapur Aeropuertu Internacional Changi   Singapore Airlines (Vía MEL)
Oceanía
  Australia
Brisbane Aeropuertu Internacional de Brisbane   Air New Zealand (Empecipia'l 19 d'avientu de 2018) /   Virgin Australia
Gold Coast Aeropuertu de Gold Coast   Jetstar Airways
Melbourne Aeropuertu Internacional Tullamarine   Air New Zealand /   Qantas /   Singapore Airlines
Sydney Aeropuertu Internacional Kingsford Smith   Air New Zealand /   Qantas /   Virgin Australia (Empecipia'l 28 d'ochobre de 2018)
  Islles Fixi
Nadi Aeropuertu Internacional de Nadi   Air New Zealand (Estacional) /   Fiji Airways

Referencies editar

Enllaces esternos editar