La agricultura urbana, tamién conocida como peri urbana, ye la práutica de l'agricultura con cultivos dientro del área urbana.

Agricultura urbana en Chicago
Agricultura urbana n'Ámsterdam
Güertu vertical nel Centru d'Educación Ambiental d'El Retiru, Madrid.

La tierra usada pue ser privada, pública o residencial n'espacios como balcones, pared, techos d'edificios, cais públiques o márxenes y antiguos sotos deforestados de los ríos.

L'agricultura urbana realizar p'actividaes de producción d'alimentos. Contribúi a la soberanía alimentaria y a proporción d'alimentos seguros de dos maneres: amontando la cantidá d'alimentos disponibles pa los habitantes de ciudaes, y en segundu llugar aprove verdures y frutes fresques pa los consumidores urbanos.

Por cuenta de que promueve l'aforru d'enerxía, la producción llocal d'alimentos, l'agricultura urbana y periurbana son actividaes de sostenibilidá. Tamién plantega otru tipu de problemes y conflictos sociales, derivaos por casu del usu de terrenes privaos abandonaos pal allugamientu de "güertos familiares" clandestinos. Tamién estes actuaciones incontrolaes pueden plantegar problemes derivaos de la falta calidable de les agües utilizaes pal riego, de cutiu agües residuales. Rique amás d'un tipu de xestión que va más allá de los agronómicu o inclusive lo social, pos pasa a ser un aspeutu de la ordenación urbanística.

La crecedera de l'agricultura urbana editar

Economíes locales editar

La producción alcontrada d'alimentos n'árees urbanes y peri-urbanes crea economíes locales fuertes al crear puestos de trabayu, siendo tamién una forma d'amontar la participación comuñal na xestión de los recursos propios p'amenorgar la probeza.[1][2] Dellos investigadores indiquen qu'estos centros de producción tendríen d'amenorgar la tasa de desocupación en pueblos y grandes ciudaes. Delles escueles como Waldorf yá incorporaron la tema al so plan d'estudios. Los proyeutos d'agricultura urbana tán empezando a abrir un nuevu mercáu llaboral n'árees que fueron afeutaes negativamente por subcontratación de trabayos.

Eficiencia enerxética editar

El sistema d'agricultura industrial actual carauterizar por altos costos enerxéticos por cuenta de la necesidá de medios de tresporte. La enerxía utilizada pa tresportar alimentos amenorgaríase drásticamente si les ciudaes produxeren los sos alimentos de forma llocal.

Calidá alimentaria editar

A pesar que l'arume y el gustu de los productos locales son suxetivos, munchos participantes de l'agricultura urbana reporten que prefieren el sabor d'esos productos locales, o alimentu orgánico, que los de la producción industrial. Tamién, l'agricultura urbana sofita una producción más sustentable d'alimentos qu'intenta faer aparrar l'usu de pesticidas peligrosos. Los llabradores urbanos y locales tamién esanicien la necesidá de conservantes, yá que los sos productos nun tienen que viaxar llargues distancies.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. «Increased community participation». Social Impact Open Repository. Consultáu'l 5 de setiembre de 2017.
  2. «socialimpact It focuses on rural-urban development | SIOR. Social Impact Open Repository». Consultáu'l 5 de setiembre de 2017.