Ailurus fulgens

especie de mamíferu

El panda bermeyu[2] (Ailurus fulgens) ye una especie de mamíferu omnívoru de la familia Ailuridae, anque se clasificara dientro de les families de los prociónidos y de los úrsidos. Ye la única especie del xéneru Ailurus, y la única de la familia Ailuridae; tópase dientro de les especies en peligru d'estinción yá que les sos poblaciones atópense amenaciaes pola perda d'hábitat, la caza furtiva y l'endogamia, y tán protexíos poles lleis nacionales de dellos países.

Ailurus fulgens
panda bermeyu
Estáu de caltenimientu
En peligru (EN)
En peligru (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Dominiu: Eukaryota
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Carnivora
Superfamilia: Musteloidea
Familia: Ailuridae
Xéneru: Ailurus
F. Cuvier, 1825
Especie: Ailurus fulgens
F. Cuvier, 1825
Distribución

Subespecies
  • A. fulgens fulgens
  • A. fulgens styani
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El panda bermeyu ye nativu de les rexones montascoses del Himalaya, Bután, el sur de China, la India, Nepal, Birmania, anque hai nicios de rexistru fósil que comprueben la so antigua esistencia n'América del Norte.[cita [ensin referencies] Vive xeneralmente nos montes templaos húmedos de zones altes y con abondosu bambú. La so pelame ye de color pardu acoloratáu cola cola llarga y peluda. Les sos estremidaes delanteres son bastante curties, polo que tien una peculiar forma de caminar. Ye un animal de calter solitariu, territorial y de costumes nocherniegues. La so alimentación xira principalmente en redol al bambú, pero al ser omnívoru pue inxerir güevos, páxaros, inseutos y mamíferos pequeños.

Hai una población envalorada de 2500 individuos maduros, considérase-y una especie en peligru d'estinción según la Unión Internacional para'l Caltenimientu de la Naturaleza (UICN). Sicasí, la so población empezó a menguar por cuenta de la destrucción del so hábitat, la eliminación del so territoriu en China y la caza furtiva. Esti postreru ye un factor importante nel amenorgamientu de la población de los pandes coloraos. Ye un animal común nos zoolóxicos —principalmente de Norteamérica y Europa— onde ye reproducíu en cautiverio.

Referencies editar

  1. Glatston, A., Wei, F., Than Zaw & Sherpa, A. (2015). «Ailurus fulgens» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2014.2. Consultáu'l 6 d'abril de 2016.
  2. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.