Aimophila ruficeps

especie de páxaru
07-10-2021 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Aimophila ruficeps
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Emberizidae
Xéneru: Aimophila
Especie: A. ruficeps
(Cassin, 1852)
Distribución
Sinonimia
Ammodramus ruficeps
Peucaea ruficeps
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Aimophila ruficeps ye una especie d'ave americana perteneciente a la familia de los emberízidos. Alcuéntrase nel sur de los Estaos Xuníos y en gran parte del interior de Méxicu hasta la Sierra Madre del Sur. La so distribución ye discontinua, frecuentemente con poblaciones aisllaes una de la otra. xeneralmente, reconociéronse 12 subespecies, pero suxuriéronse hasta 18. Esta pequeña ave tien el llombu pardu con rayes escures, y les partes ventrales grises. La corona ye ablonda y la cara y el supercilio son grises, con una raya marrón o acoloratada que s'estiende dende cada güeyu, y una raya negra (bigote) na rexón malar.

Esti gorrión aliméntase básicamente de granes pel iviernu, y d'inseutos en primavera y branu. Son aves territoriales, y los machos marquen el so territoriu per aciu esplegues y cantares. Como forma de locomoción, prefieren saltar sobre'l suelu. Son monógamos y reprodúcense na primavera. La fema pon de 2 a 5 güevos nun nial en forma de taza escondíu ente la vexetación. Ente los depredadores de los adultos cunten los gatos domésticos y pequeñes aves de presa, ente que los xuveniles pueden ser taramiaos por diversu mamíferos y reptiles. Sábese que viven más de 3 años. Anque la especie nun ta considerada como amenazada, delles subespecies alcuéntrase en riesgu pola destrucción del so hábitat y una podría yá tar estinguida.

Sinonimia editar

  • Ammodramus ruficeps
  • Peucaea ruficeps

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Enllaces esternos editar