Aislamientu llétricu

(Redirixío dende Aislamientu eléctricu)

El aislamientu llétricu produzse cuando se cubrir un elementu d'una instalación llétrica con un material que nun ye conductor de la lletricidá, esto ye, un material qu'aguanta'l pasu de la corriente al traviés del elementu qu'alluga y caltener nel so desplazamientu a lo llargo del semiconductor. Dichu material denominar aislante llétricu.

Cinta aislante llétrica.

La diferencia de los distintos materiales ye que los aislantes son materiales que presenten gran resistencia a que les cargues que lo formen muévanse y los conductores tienen cargues llibres y que pueden movese con facilidá.

Acordies cola teoría moderna de la materia (comprobada por resultaos esperimentales), los átomos de la materia tán constituyíos por un nucleu cargáu positivamente, alredor del cual xiren a gran velocidá cargues llétriques negatives. Estes cargues negatives, los electrones, son indivisibles ya idéntiques pa tola materia.

Nos elementos llamaos conductores, dalgunos d'estos electrones pueden pasar llibremente d'un átomu a otru cuando s'aplica una diferencia de potencial (o tensión llétrico) ente los estremos del conductor.

A esti movimientu d'electrones ye a lo que se llama corriente llétrica. Dellos materiales, principalmente los metales, tienen un gran númberu d'electrones llibres que pueden movese al traviés del material. Estos materiales tienen la facilidá de tresmitir carga d'un oxetu a otru, estos son los antes mentaos conductores.

Los meyores conductores son los elementos metálicos, especialmente'l oru, plata (ye'l más conductor),[1] el cobre, l'aluminiu, etc.

Los materiales aislantes tienen la función d'evitar el contautu ente les distintes partes conductores (aislamientu de la instalación) y protexer a personar frente a les tensiones llétriques (aislamientu proteutor).

Llei d'Ohm editar

El voltaxe fai que la lletricidá fluya a lo llargo de los alambres de cobre, ente que l'aislamientu que cubre dichos alambres exercen una resistencia al pasu de corriente, que ye enforma menor a lo llargo del alambre.

Al aplicar la llei d'Ohm al alambre, vamos tener qu'a menor resistencia del alambre, va tenese más corriente col mesmu voltaxe. Ye importante tener presente que nengún aislamientu ye perfectu (la so resistencia nun ye infinita), de cuenta que cierta cantidá de lletricidá flúi a lo llargo del aislamientu al traviés de la tierra. Esta corriente puede ser de millonésimes d'amperios, pero tien de midise con un bon preséu de prueba d'aislamientu, como'l megóhmetro, popularmente conocíu como «Megger».

En resume, un bon aislamientu ye'l que nun se deteriora al aumentar el voltaxe y poro, la corriente, llográndose una resistencia alta, que débese caltener nel tiempu. Esto visualízase al realizar midíes periódiques y estudiando l'enclín que provoca qu'un aislamientu deteriórese.

Esisten distintos tipos de solicitaciones:

  • Sobretensiones en réxime permanente, o sobretensiones permanentes o nes sos proximidaes). Carauterizar por un frente serrapatosu de duración entendida ente microsegundos y milisegundos:
  • Frente lentu: Frente de 20 microsegundos a 500 microsegundos, cola d'hasta 20 milisegundos.
  • Frente rápidu: Frente de 0,1 microsegundos a 20 microsegundos, cola d'hasta 300 microsegundos.
  • Frente bien rápido: Frente menor(qu'haya contautu llétricu) Los materiales utilizaos más frecuentemente son los plásticos y les cerámiques.

El comportamientu de los aislantes deber a la barrera de potencial que s'establez ente les bandes de valencia y conducción, qu'enzanca la esistencia d'electrones llibres capaces de conducir la lletricidá al traviés del material (para más detalles ver semiconductor).

Un material aislante de la lletricidá tien una resistencia teóricamente infinita. Dellos materiales, como'l aire o'l agua son aislantes so ciertes condiciones pero non pa otres. L'aire, por casu, aislante a temperatura ambiente y so condiciones de frecuencia de la señal y potencia relativamente baxes, puede convertise en conductor.

Materiales conductores: metales, fierro, mercuriu, oru, plata, cobre, platín, plomu, etc.

Materiales aislantes: plásticu, madera, cerámiques, goma.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Instalaciones llétriques de baxa tensión nel sector agrariu y agroalimentario. Escritu por Luis Luna Sánchez. Páxina 53. (books.google.es).

Enllaces esternos editar