Akira Toriyama

dibuxante de manga xaponés (1955-2024)

Akira Toriyama (鳥山 明 Toriyama Akira?, 5 d'abril de 1955Nagoya, prefeutura d'Aichi y Kiyosu – 1 de marzu de 2024) foi un dibuxante de manga y diseñador artísticu. Ye conocíu mundialmente, nel mundu del anime, poles sos obres Dr. Slump y Dragon Ball, y, nel mundu de los videoxuegos, pol diseñu de personaxes de les franquicies Dragon Quest, Chrono Trigger y Blue Dragon.

Akira Toriyama
Vida
Nacimientu Nagoya, prefeutura d'Aichi[1] y Kiyosu5 d'abril de 1955[2]
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Residencia Kiyosu
Llingua materna xaponés
Muerte 1 de marzu de 2024[3] (68 años)
Causa de la muerte Hematoma subdural agudo (es) Traducir[4]
Familia
Casáu con Nachi Mikami (1982 – m. 2024)[5]
Fíos/es 2
Estudios
Estudios Okoshi Technical High School (en) Traducir
Llingües falaes xaponés[6]
Oficiu mangaka, artista de videoxuegos, diseñador de personajes (es) Traducir, direutor artísticu, guionista, escritor, ilustrador, productor de televisióndireutor de cine
Emplegadores Shueisha
Bird Studio (en) Traducir
Toei Animation (en) Traducir
Trabayos destacaos Dr. Slump
Dragon Ball
Dragon Ball Super
Dragon Quest
Chrono Trigger
Blue Dragon
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu fantasía
IMDb nm0868066
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Entró en 1973 na Escuela Cimera Industrial, darréu dempués foi contratáu por una empresa de publicidá en Nagoya, trabayó ellí mientres trés años, pero la falta d'interés y la mala rellación colos sos xefes condució-y a la decisión de retirase y a dedicase a la manga. La so vida de mangaka empezó con una publicación en Shonen Jump de Shūeisha. Más tarde crearía munches otres hestories pa esa revista y, darréu recoyíes en tomos. Toriyama fíxose inmensamente popular en Xapón y nel estranxeru gracies a la so obra Dragon Ball, que foi vista por más de tres generación a escala mundial.

En Xapón, sicasí, sigue siendo una figura pública y entá vive n'Aichi cola so esposa y fíos, onde la so fama causó-y dellos problemes. Por casu, cada vez qu'hai rumores de que va faer dalguna apaición en Tokiu, la oficina de gobernación esmolezse porque, n'ocasiones, ensames de fans trémense cerca de la so casa pa reparalo salir ya inclusive lo acompañen en caravana hasta l'aeropuertu; esti fenómenu diz enforma sobre la popularidá de Toriyama.

A pesar de la so fama, polo xeneral, a Toriyama nun-y gusta esponer se nos medios de comunicación coleutivos y son bien rares les ocasiones nes que dalgún periodista llogró entrevista-y o toma-y una fotografía pa un diariu estranxeru.

Obra editar

En llamando l'atención del que fuera'l so editor pal restu de la so carrera, Kazuhiko Torishima, con obres como Awawa World y Mysterious Rain Jack (la cual yera una parodia de Star Wars), llogró debutar a curtia edá como dibuxante en 1978, cola historia Wonder Island, que foi publicada na revista selmanal Shonen Jump. A partir d'esi momentu creó una serie d'hestories curties como Tomato (esbozu de lo que depués sería Dr. Slump) y Today's Highlight Island. Toes tuvieron una moderada aceptación ente los fans, y gracies a ello l'autor tuvo la posibilidá de realizar la so primer serie.

Animes y mangues editar

Dr. Slump, el so primer ésitu editar

El saltu a la fama llegó con Dr. Slump, que se publicar na citada revista ente 1980 y 1984. Gracies a ella recibió en 1981 el Premiu de Manga dau pola editorial Shōgakukan. L'aceptación de la manga foi masiva y, menos d'un añu dempués de la so apaición, el 8 d'abril de 1981, estrenóse'l primer episodiu de la serie d'animación. En total, arrexuntáronse 18 volúmenes de manga (40 n'España, publicaos por Planeta De Agostini) y la serie de televisión devasó los 240 episodios, llegando a la so final el 19 de febreru de 1986. Dr. Slump narra les aventures absurdes del profesor Senbei Norimaki y de la so creación, un robot con forma de neña de 10 años llamada Arale, y demás habitantes d'un estrañu llugar llamáu Villa Pingüino.

La serie que fadría pasar a la historia a Akira Toriyama dientro y fuera de Xapón, al puntu de aportar al manga más conocíu del mundu, foi Dragon Ball. Toriyama, dempués d'escribir Dr. Slump, escribiera una historia curtia llamada Dragon Boy, Dragon Ball ye la reelaboración de Dragon Boy y el so argumentu consiste nes aventures de Son Gokū y los sos amigos, metanes la busca monumental de los siete Dragon Balls, que la so unión puede invocar la presencia del dios dragón.

Dempués de Dragon Ball editar

 
Logo de Dragon Ball Z.

Nesi mesmu añu de 1996, la compañía que realizaba l'anime, Toei Animation, intentó siguir cola historia, pero Toriyama negar a producir más manga de Dragon Ball, asina que Toei Animation decidió realizar por si mesma una serie orixinal como una secuela de Dragon Ball Z, anque por pidimientu de Toei Animation, Akira Toriyama ayudó nel entamu del proyeutu col diseñu de los personaxes y máquines principales, trés artes conceptuales, y el diseñu y títulu de la serie.[10]Tamién ye l'anime nel que menos contribuyó.[11]Asina empezó Dragon Ball GT, que nun tuvo tanto ésitu como les versiones anteriores (Dragon Ball y Dragon Ball Z).

Los trabayos manga que realizó Toriyama dempués del fin de la serialización de Dragon Ball fueron hestories curties (d'ente 100 y 200 páxines), ente les que s'atopen Cowa!, Kajika, Sand Land y Neko Majin, ente otres.

Darréu en 2008 contribuyó col conceutu orixinal de la nueva OVA de Dragon Ball Z (Ossu! Kaette kita Son Gokū to nakamatachi!!) con motivu del 40 aniversariu de la revista Weekly Shonen Jump. Apocayá realizó la película Dragon Ball Z: La batalla de los dioses, que s'estrenó en cines en marzu de 2013, y una manga precuela de Dragon Ball llamáu Ginga Patorōru Jako.

Anguaño , y al igual que con La batalla de los Dioses, fai una gran contribución na más recién película de la serie, Dragon Ball Z: Fukkatsu non F, presupuestada a estrenase na "Golden Week" en Xapón nel añu 2015, película onde taría a cargu del arte, conceutu guión y historia y que'l mesmu Toriyama dixo: "Imprimiré-y a la película una historia que quería pa la Manga de Dragon Ball, pero que nun pudi faelo, y agora dióseme la oportunidá".

Regresu a Dragon Ball con Dragon Ball Super editar

El 28 abril de 2015 confirmóse una nueva saga de Dragon Ball, que va tar allugada dempués de la saga de Majin Buu, a la fin de Dragon Ball Z, y que la so historia va tar escrita y dirixida por Akira Toriyama y Toyotaro que sera el nuevu dibuxante de la franquicia estrenandose en Dragon Ball Super . La serie foi estrenada'l domingu 5 de xunetu de 2015 en Xapón.[12]

Videoxuegos editar

L'ésitu de Toriyama tamién lo llevó a trabayar nel diseñu de personaxes de dellos videoxuegos. De manera particular, na popular serie de videoxuegos de rol Dragon Quest (conocida principalmente n'Estaos Xuníos como Dragon Warrior). Tamién diseñó los personaxes del videoxuegu de rol Chrono Trigger para Super Nintendo y Super Famicom y del popular xuegu d'engarradiellas Tobal No. 1 para PlayStation y tamién de la so secuela Tobal No. 2, que solo foi publicada en Xapón. La so última aportación foi pa la consola Xbox 360, onde apurre col so arte pal xuegu de rol Blue Dragon. Amás del videoxuegu, tamién s'implicó na serie del mesmu nome.

Blue Dragon ye'l postreru anime con diseños de Akira Toriyama. Basar nel videoxuegu del mesmu nome, y céntrase nun mundu onde les solombres cobren vida propia. El protagonista d'esta historia ye un mozu llamáu Shu, quien tien por solombra a Blue Dragon, que repite los movimientos que'l mozu realiza. Shu, un tanto primíu por Nené y pol so enfotu en destruyir cuantes coses oponer a él, decide empezar un viaxe nel que va convivir con otros nuevos posesores tamién de solombres como él, que va faese fuerte y va entender munches coses sobre'l mundu nel que s'atopaba.

Cross Epoch editar

Unu de los últimos trabayos de Toriyama foi xunto con Eiichirō Oda (creador de One Piece), xuntos crearon una historieta de 20 páxines, na cual atopábense personaxes de dambes series. La historia ye totalmente inventada y nun tien un mundu en singular (ye un amiestu de dambos), n'otres pallabres, una historia fuera de la continuidá temporal de dambes series; los personaxes siempres tán allugaos ente dos (unu de cada programa) y cada par nun trabayu distintu. Anguaño esti material nun s'atopa publicáu fuera de Xapón por nenguna editorial.

  • Goku y Luffy: héroes (los más fuertes de cada programa).
  • Piccolo y Zoro: comandantes d'un barcu (nel cual piérdense).
  • Maestru Roshi y Sanji: un par d'alguaciles del desiertu (los dos personaxes más muyeriegos de dambos animes).
  • Vegeta, Trunks, Robin y Ussop: formen parte de los pirates de Vegeta (únicu grupu que paez ser totalmente malu).
  • Bulma y Nami: lladrones espaciales.
  • Krilin y Chopper: conductores d'un tren marín (el cual Piccolo y Zoro pensaben secuestrar).
  • Shenlong: dragón que cumple deseos y amigu de tolos personaxes. Apaez cada añu y ye convocáu poles esferes del dragón.

Llista de trabayos editar

Mangues d'historia autoconclusiva (un solu toma) editar

Mangues d'hestories curties editar

Mangues de serialización editar

Otros editar

Diseñu de personaxes de videoxuegos editar

Programes de televisión editar

  • Apple Pop, la secuencia d'entamu (l'opening) del programa infantil Pon Kick (ポンキッキ?), facer nel 1999.

Otros diseños editar

Referencies editar

  1. Identificador GND: 120332590. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 8 marzu 2024. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Identificador GND: 120332590. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «Akira Toriyama Passed Away». sitio web de Twitter (8 marzu 2024).
  4. «『ドラゴンボール』『Dr.スランプ』 漫画家の鳥山明さん死去 68歳». Sankei Shimbun (8 marzu 2024).
  5. ISBN-13: 978-1-4215-2000-1. Páxina: 178. Editorial: Viz Media. Títulu: Dr. Slump, Volume 18.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  7. «Dragon Ball Creator Akira Toriyama Nominated for an Eisner Award». ComicBook (29 abril 2019). Consultáu'l 26 ochobre 2020.
  8. «Dragonball Creator Akira Toriyama Knighted by France». Anime News Network (31 mayu 2019). Consultáu'l 26 ochobre 2020.
  9. URL de la referencia: https://comicbook.com/anime/news/dragon-ball-akira-toriyama-eisner-award-nomination-2019/. Data de consulta: 26 ochobre 2020.
  10. Jump Comics (2006). Dragón Ball G Perfect Guide Vol. 1. Xapón: Shūeisha, Toei Animation. Páxina 33.
  11. http://www.kanzenshuu.com/production/toriyama/
  12. 20 minutos (ed.): «'Dragon Ball Super' va ser la nueva serie de 'Bola de Dragón'» (28 d'abril de 2015). Consultáu'l 2 de mayu de 2015.

Enllaces esternos editar